Ministerstvo dopravy zverejnilo dokument, podľa ktorého má byť realizovanie tohto projektu formou PPP pre štát výhodné. Cena za kilometer, ktorá je okolo 20 miliónov €, je podľa ministra dopravy Jána Počiatka hornou hranicou. Očakáva sa, že efektívna súťaž náklady na výstavbu obchvatu zníži. Na budúci týždeň sa má projektom zaoberať vláda. Ak ho odsúhlasí, je možné, že bude v prevádzke do roku 2019. Súčasťou sa má stať most cez Dunaj, ktorý bude najdlhším na Slovensku s dĺžkou 3,09 km.
Polovica diaľnice D4 bude mať šesť pruhov a na 50 km postavia protihlukové zábrany. V projekte však chýba návrh na riešenie úseku časti D4 Rača - Stupava Juh, s napojením na diaľnicu D2. Najbližších 7 rokov nemá štát podľa Počiatka dostatok prostriedkov v rozpočte ani z peňazí Európskej únie, aby sa výstavba realizovala klasickým spôsobom.
„Preto jedinou realistickou alternatívou, ako vyriešiť kritickú dopravnú situáciu, ktorá v Bratislave nastane v najbližších rokoch, je realizovať tento projekt formou PPP,“ povedal minister. „Ak sa projekt nezrealizuje, Bratislava bude zažívať dopravné peklo,“ doplnil.
Obchvat v číslach
- bude stáť 150 mil. € ročne
- 1 km za 20 mil. €
- najdlhší most na Slovensku - 3,09 km
- 50 km protihlukových stien
- 50 % D4 bude tvoriť šesťpruh