Ministerstvo zahraničných vecí tento týždeň vyzvalo potenciálnych sponzorov na predloženie ich predbežnej ponuky. Rezort diplomacie tak chce vykonať prieskum trhu, ktorý určí konkrétne predmety a oblasti sponzoringu.
„Je zvykom, že každé predsedníctvo má sponzorov. Štát usporí a podnikatelia sa zviditeľnia. Sponzoring je tak prínosný pre predsedníctvo, daňových poplatníkov aj firmy,“ povedal minister zahraničných vecí Miroslav Lajčák. Výzva je zameraná na oslovenie potenciálnych sponzorov, ktorí majú záujem prispieť k organizačnej príprave a výkonu predsedníctva prostredníctvom bezodplatného plnenia, teda poskytnutím vybraných tovarov alebo služieb výmenou za marketingové protiplnenie.
Predsedníctvo v Rade EÚ je podľa rezortu diplomacie prestížnou úlohou celospoločenského významu. Len na Slovensku sa uskutoční vyše 200 podujatí vrátane rokovaní ministrov 28 členských štátov EÚ a zavíta k nám približne 20-tisíc delegátov z celej EÚ. Vznikne tak významný dopyt po tovaroch a službách a zároveň aj príležitosť predstaviť sa širšej slovenskej i európskej verejnosti.
Na základe skúseností predchádzajúcich predsedníctiev členských krajín Únie rezort diplomacie určil viacero možných oblastí sponzoringu, napríklad zabezpečenie vozového parku, špedičných služieb, telekomunikačných služieb či typických lokálnych potravín. Ministerstvo poskytne sponzorom marketingové protiplnenie, ktorého rozsah bude závisieť od hodnoty sponzorského príspevku. Sponzori môžu získať napríklad mediálnu prezentáciu s označením „Partner slovenského predsedníctva v Rade EÚ“, umiestnenie obchodného loga sponzora na predsedníckom webe, reklamných paneloch alebo propagačných materiáloch.
„Celý proces výberu sponzorov bude v súlade so zákonom a absolútne transparentný,“ dodal Lajčák. Pri výbere sponzorov sa chce rezort diplomacie držať základných princípov rovnakého zaobchádzania, nediskriminácie uchádzačov, transparentnosti a hospodárnosti a efektívnosti.
Záujemcovia môžu svoje predbežné ponuky predložiť do 28. februára. Pripojený PDF dokument, dostupný na webe ministerstva, obsahuje všetky formálne náležitosti týkajúce sa výzvy vrátane podrobného popisu predmetu výzvy, druhov a oblastí sponzoringu, výberu sponzorov a kritérií na posudzovanie sponzorských ponúk, opisu marketingového protiplnenia ministerstva či miesta a lehoty doručenia ponuky.
Slovensko preberie polročné rotujúce predsedníctvo 1. júla 2016.