Analýza ministerstva totiž ukázala, že pri porovnaní predpokladanej výšky taríf na cestách I. triedy spolu s plánovaným rozsahom ich spoplatnenia a malou zaťaženosťou kamiónmi nad 12 ton by zavedenie poplatkov na nich bolo ekonomicky nerentabilné. Agentúru SITA o tom informoval David Šimoník, mediálny poradca prevádzkovateľa mýtneho systému v ČR, spoločnosti Kapsch. Podľa neho Kapsch tak rozšíri výber mýta o tisíc kilometrov namiesto ciest I. triedy na neskôr postavených nových úsekoch diaľnic a rýchlostných ciest.
České ministerstvo dopravy a Kapsch sa už aj dohodli na úpravách zavedenia druhej etapy spoplatnenia cestných komunikácií. Okrem toho ministerstvo chce čo najskôr zaviesť spoplatnenie niektorých ciest, dopĺňajúcich tranzitnú sieť diaľnic a rýchlociest tak, aby všetky zahraničné kamióny zaplatili mýto. Ide o 40 až 60 mýtnych úsekov v dĺžke zhruba 220 kilometrov, ktoré sa pripoja k terajšiemu mýtnemu systému do konca tohto roka. Malo by sa to prejaviť v podobe ďalšieho zvýšenia výberu mýta.
Šimoník tiež informoval, že krajskí hejtmani s cieľom regulovať nákladnú dopravu v českých regiónoch požadujú celoplošné spoplatnenie ciest. "Určite je rozumné neunáhliť sa a dobre to zvážiť, pretože ide o krok, ktorý zatiaľ v takom rozsahu nemá vo svete obdobu," uviedol generálny riaditeľ firmy Kapsch Karel Feix v súvislosti s možnosťami prípadného celoplošného spoplatnenia ciest.
V ČR upustili od zavedenia mýtneho na cestách I. triedy
BRATISLAVA - České ministerstvo dopravy sa rozhodlo upustiť od pôvodne plánovaného spoplatnenia ciest I. triedy v rámci systému elektronického výberu mýta, ktorý v krajine funguje na diaľniciach a rýchlostných cestách od začiatku tohto roka pre nákladné vozidlá nad 12 ton.