Dôvodom je chýbajúce obratisko. Električkovú dopravu však chceli zabezpečiť počas rekonštrukcie tratí v centre mesta aspoň v tých lokalitách, kde opravy neprebiehajú. Dopravný podnik sa snaží zabezpečovať náhradnú dopravu, a tak električkové linky nahrádzajú autobusy. Sú však aj trasy, kde električky jazdia, len nemajú k dispozícii obratisko.
„To je prípad vozidiel jazdiacich po zastávku Idanská. Práve vtedy sa druhý vozeň súpravy zapája opačne. Nejde preto o žiadnu chybu ani kuriozitu,“ informovala hovorkyňa dopravného podniku Michaela Karaffová. Dodala, že prevádzka je schválená aj Ministerstvom dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja. Električkové súpravy na linke 6 sú opačné spojené pre potrebu ich otáčania na dočasnej koľajovej spojke „Kalifornien“.
V smere jazdy sa používa len prvý vozeň. „Druhý má dvere z opačnej strany, pričom sú jeho dvere deaktivované. Vodič po príchode na Idanskú presadne do zadného vozňa, prejde cez koľajovú spojku a rovnakým spôsobom premáva ďalej,“ upresnila hovorkyňa. Takto spájané vozidlá budú nasadzované najmä na linky 4 a 6. „Počas výluk takto napríklad jazdia aj na rýchlodráhe medzi Libercom a Jabloncom v Českej republike,“ dodala Karaffová.
Čo sa plánuje?
- obnova obratiska na Staničnom námestí
- práce by mali byť ukončené do júla 2015
- náklady naopravu sú takmer 40 miliónov €
- výmena koľajového zvršku a spodku
- inštalácia 32 kamier po celej dĺžke trate
- vybudujú sa prístrešky a zmodernizujú nástupištia