Až do konca svojej prevádzky si udržal niekoľko prvenstiev. Jedinečný vlek neskôr nahradila francúzska Poma, ktorá lyžiarom slúži už 40 rokov.
Aj napriek tomu, že v Európe zúrila druhá svetová vojna, v roku 1943 sa rozbehla výstavba lyžiarskeho vleku na Predné Solisko nad Štrbským plesom. S prvotnou myšlienkou prišli riaditeľ kúpeľov Ján Zalčík a lekár Ján Pullman, ktorých inšpirovala lanovka na Lomnický štít. Výstavbu viedol pretekár a lyžiar František Bujak. Pomáhali mu aj študenti a remeselníci z Popradu a Liptova. Vlek bol spustený v roku 1945. Jeho základom bol elektromotor, ktorý dodala špičková švajčiarska firma Von Roll. Bol to vtedy prvý elektromotor na Slovensku. Ján Gavalier (70) zo Štrby si ešte pamätá, čo všetko musel absolvovať pri jazde. „Najprv ste si museli pripnúť kožený opasok so špeciálnou sponou. Na opasok obsluha pripla konopné lano, a to zapojila na oceľové lano. Po celý čas ste museli sponu držať,“ spomína Ján. „Vlek jazdil až do roku 1969. V tom čase to bola celkom hrôzostrašná jazda. Stávalo sa, že lano začalo navíjať a vás to vyťahovalo do vzduchu,“ dodáva. Vlek bol až do svojho zatvorenia unikátny svojou 3 km dĺžkou aj technickým riešením. V 70. rokoch postavili na Štrbskom plese ďalší vlek Poma. Bol to prvý moderný lyžiarsky vlek vo vtedajšom Československu. Dodnes je najstarším fungujúcim vlekom na Slovensku. V jednej časti aj kopíruje trasu pôvodného vleku.
Vlek Von Roll
- švajčiarska firma
- rok výroby 1943
- dĺžka trasy: 3 km
- kapacita: 56 - 60 osôb/hod.
Vlek Poma
- francúzska firma
- rok výroby: 1972
- dĺžka trasy: 865 m
- kapacita: 690 osôb/hod.