Slovenský inžinier sa podieľal na megalomanskej stavbe storočia, keď na neho padol tonový kus mokrého betónu. Reného rodina pred sudcom jednoznačne naznačila, kto za jeho nečakaný skon môže. Laxná pracovná morálka jeho kolegov stála podľa Reného rodiny život príkladného manžela a otca, ktorý bol pre nich ochotný obetovať čokoľvek. René zomrel 7. marca 2013, keď na neho padol obrovský kus betónu. Vyšetrovanie miliardovej stavby, ktorá uľahčí dopravu miliónom obyvateľov a návštevníkov Londýna, sa za prítomnosti Reného rodiny začalo až teraz.
Keďže sa stal rešpektovanou autoritou, bez problémov zvládol skúšky na to, aby pracoval na projekte v Londýne. Spoločnosť mu garantovala výborné podmienky, ale zostalo iba pri sľuboch. „Keď som za ním priletela, ani som ho nespoznala. Bol veľmi zničený. Robil to však pre našu dcéru Ester, aby mohla študovať. Volal mi každý večer. Nikdy nešiel do krčmy s ostatnými kolegami,“ povedala so slzami Renáta Tkáčiková, ktorú na súde sprevádzali Reného matka a sestry.
Napriek tomu súd odmietol prizvať dvoch Reného kolegov, ktorí by o bezpečnosti na pracovisku prehovorili. „Hrozilo by, že by sa vyšetrovanie zaoberalo celou spoločnosťou, čo nie je možné. Úloha nášho vyšetrovania je skúmať okolnosti, za ktorých pán Tkáčik zahynul,“ konštatovala sudkyňa. Reného susedia ešte zhruba dvoma rokmi stretávali v paneláku v Dobšinej, kde býval s manželkou Renátou a dcérou Ester. „Po tragédii sa tu už nik neukázal a už rok je ten byt prázdny,“ vravia. „Bola to veľmi príjemná rodina. René bol veľmi kamarátsky a je nám veľmi ľúto, čo sa stalo,“ dodali susedia z vedľajšieho bytu.
Projekt Crossrail za 20 miliárd eur
Ide o najväčší infraštruktúrny projekt v Európe. Má hodnotu približne 20 miliárd eur. Jeho cieľom je urýchliť a uľahčiť cestovanie v Londýne. Prvé práce na megalomanskom projekte sa začali v roku 2009 a trvať by mali minimálne do roku 2018. Za deväť rokov prác sa očakáva vznik nových 118 kilometrov železničných tratí a 9 nových staníc v metropole Veľkej Británie.