V týchto motoroch nie sú valce, všetku prácu v nich vykonáva rotačný piest. Mazda tieto technologicky náročné jednotky vyrába už 40 rokov.
Rotačné motory začali výrobcovia vyvíjať už na konci päťdesiatych rokov. Ich obrovskou výhodou bola skutočnosť, že dokázali poskytnúť vysoký výkon pri malom objeme. Ich skonštruovanie však bolo technicky mimoriadne obťažné. Jedinou automobilkou, ktorá dokázala tieto agregáty dlhodobo udržať v sériovej výrobe, je Mazda a darí sa jej to už 40 rokov.
Presne 30. mája 1967 opustil brány japonskej značky prvý sériový automobil s dvojrotorovým motorom – Cosmo Sport. Po ňom nasledovali ďalšie modely ako Familia Rotary Coupe, Savanna, RX-7 a Eunos Cosmo.
O výkonnosti rotačných motorov svedčí aj úspech Mazdy 787B, ktorá ako jediné japonské auto vyhrala vytrvalostné 24-hodinový preteky v Le Mans v roku 1991. To, že vývoj v motoristickom svete je nezastaviteľný, dokazuje najnovší hit značky - športový model RX-8 vybavený ekologickým rotačným motorom spaľujúcim vodík.