Informovala v pondelok o tom agentúra DPA s odvolaním sa na miestne médiá. "MAS pre niektoré zo svojich lietadiel stanovila desaťminútový časový interval na prenos letových dát," uviedol generálny riaditeľ MAS Ahmad Jauhari Yahya. Automatický systém sledovania lietadla (ACARS) u prúdových airbusov A380 a A390, rovnako ako u boeingov B738 tak bude po novom naprogramovaný na prenos dát každých desať minút namiesto pôvodných pätnástich.
"Najväčšou lekciou, akú sme dostali, je, že potrebujeme lepšie poznať lokalizáciu a polohu našich lietadiel. A ja si myslím, že sme to spravili," dodal Yahya. Pätnásťminútový interval je štandardný parameter prenosu dát v lietadlách stanovený Medzinárodnou organizáciou pre civilné letectvo (ICAO), pričom podľa šéfa aerolínií to platí aj pre všetky boeingy B777 spoločnosti MAS. Pred zmiznutím letu MH370 dňa 8. marca 2014 bol pritom interval na prenos dát lietadla stanovený ICAO na každých 30 alebo 40 minút.
Malajzijčania si v nedeľu pripomenuli prvé výročie zmiznutia lietadla Boeing 777-200, ktoré sa záhadne stratilo počas letu z Kuala Lumpuru do Pekingu. Tím vyšetrovateľov, v ktorom okrem Malajzijčanov pracujú aj odborníci z USA, Británie, Číny, Francúzska a Austrálie, v nedeľu zverejnili predbežnú správu o výsledkoch dosiahnutých pri pátraní po zmiznutom lietadle. Boeing 777-200 sa stratil z radarov krátko po štarte a na palube viezol 227 cestujúcich a 12 členov posádky. Podľa vyšetrovateľov lietadlo predtým, než sa zrútilo do Indického oceánu, letelo tisícky kilometrov mimo svojho kurzu. Zmiznutie letu MH370 je jednou z najväčších záhad v dejinách letectva.