Pod jeho rezort patrí Múzeum obchodu, v ktorom už druhý rok funguje pivovar. Zákazníci si ho nevedia vynachváliť a vlani získal aj prvé ocenenia. Spojiť priestory určené pre štamgastov a zároveň milovníkov gastronomickej histórie do jedného je na slovenské pomery unikátne. A ak sa v ňom navyše pravidelne varí kvalitné nepasterizované domáce pivo a konávajú sa tam aj zaujímavé hudobné projekty, to už si zaslúži skutočný obdiv. Presne to sa podarilo riaditeľovi bratislavského Múzea obchodu Marcelovi Juckovi (50) v podniku, ktorý patrí štátu a prevádzkuje ho ministerstvo hospodárstva. „Už v tom je unikát, že štátny pivovar dokáže spojiť niekoľko druhov umenia. Cez deň slúžia priestory ako pivovarnícke múzeum s cennými exponátmi, večer sa zas hostinec naplní milovníkmi chmeľového moku. Majú ho po odležaní doslova priamo z varného kotla,“ hovorí Juck.
Počet návštevníkov múzea je podstatne menší ako tých, ktorí sa prídu občerstviť miestnym pivom. „Našou veľkou nevýhodou je poloha. Chcelo by to i väčšiu propagáciu, ale ľudia sem chodia radi,“ hovorí riaditeľ. Múzejný pivovar od novembra 2013 varí zlatistý mok plzenského i anglického typu. V konkurencii 84 vzoriek pív v celoslovenskej súťaži získal minulý rok jeho tmavý ležiak 13° zlatú korunku.