Bez auta sa dá deň aktívneho človeka už len ťažko predstaviť. Veľmi dôležité je však mať auto, ktoré nás neobmedzuje ale naopak poskytuje možnosti pre všetky naše potreby. A navyše vyzerá sexi a príťažlivo. Presne takýmto oddaným priateľom je nová Suzuki Vitara. Jej charizma nezostáva nič dlžná tomu, čo všetko dokáže. Prevetral ju s nami Martin Šmahel. Auto zohráva v jeho živote dôležitú úlohu, „ umožňuje mi všetko stíhať. Dnes si bez auta neviem predstaviť deň, keďže vďaka rýchlym presunom a nezávislosti na doprave dokážem za deň urobiť všetko, čo potrebujem. No ale pre mňa sú autá vždy niečo viac, ako len dopravný prostriedok. Starám sa o ne a chtiac-nechtiac si k nim vždy vybudujem vzťah. A udržiavam ho vždy čisté, nie ako svoju izbu“.
Očakávania sú veľké
Auto dnes už neslúži len na prepravu z jedného miesta na druhé. Musíme sa v ňom cítiť príjemne a dostať sa kam potrebujeme. A potrebujeme všeličo! Čo všetko očakáva športovec a aktívny človek od auta? „Takéto auto by malo byť veľmi prispôsobivé osobe, ktorá sa v ňom vozí. Malo by sa bez zaváhania vysporiadať s každým bežným povrchom ciest, štrk, blato, sneh... Výhodou je, ak má zvýšený podvozok a prahy, aby mu nerobil problém občasné zdolávanie netradičných prekážok ako sú spadnuté konáre, obrubníky, jamy na ceste, nerovné a nespevnené cesty. Malo by sa vedieť premeniť z komfortného a pohodlného vozidla na živé, obratné a bezpečné svižné auto. No a ak smiem povedať za seba, v neposlednom rade je podstatný aj zážitok z jazdy,“ odhaľuje svoje predstavy Martin Šmahel.
Bezpečnosť aj imidž
Martin je prototyp aktívneho človeka, ktorý si ale potrpí na imidž aj bezpečnosť, „som trochu imidžista. Určite sa mi lepšie vozí v aute, ktoré dobre vyzerá. Ale priznávam sa, že u áut pozerám na výkon a spotrebu. Hovorí sa, že najmä bezpečnosť auta ho robí hodnotnejším. S tým sa samozrejme stotožňujem, ale rovnako viem, že len dobre ovládateľné a adekvátne motoricky zdatné auto môže byť bezpečné a podporí šoféra najmä vo vyhrotených situáciách, kde rozhodujú milisekundy“. Aký bol Martinov prvý dojem zo Suzuki Vitara? „Na prvý pohľad som si ho pomýlil s modelom oveľa drahšej značky. Takže to je skvelá vizitka. Má veľmi šťavnaté krivky, pôsobí mohutne a elegantne, čo sa dizajnérom naozaj podarilo! Svojím netradičným a na Suzuki podľa mňa až príliš pútavým outfitom určite zaujme a osloví aj podobne esteticky zameraných ľudí, ako som ja.“ Martinovi tiež padla do oka možnosť dvojfarebnej variácie exteriéru, chrómových častí a veľmi vhodne zvolených liatinových diskov, ktoré Vitare pridávajú na atraktivite. Suzuki ponúka u tohto modelu aj personalizáciu interiéru a tak si môžete vybrať farbu niektorých časti podľa svojej chuti.
Dobre sa mu nastupovalo, sedelo aj šoférovalo
Martin je, čo si budeme hovoriť vysoký urastený kus chlapa, „prekvapilo ma pohodlné sedenie, aj pri mojej výške. Mám 191 cm a len málo áut mi ponúkne komfort pri nasadaní a vystupovaní. Vitara je vyššia a má široký nastupovací priestor. No a ďalšie prekvapenia prišli po prvom pohľade na palubnú dosku. Multimediálny panel ponúka všetko, čo počas jazdy potrebujem – Bluetooth handsfree set, pripojenie MP3 z mobilu so slušným priestorovým ozvučením, kvalitná navigácia a pár šikovných tlačidiel navyše. Chvíľu som však hľadal ovládanie palubného počítača, ale malé tajomstvá predsa zvyšujú zvedavosť .“
Prekvapuje na ceste aj mimo nej
Suzuki Vitara je stredne veľké, univerzálne ale aj obratné SUV s možnosťou rôznych režimov jazdy. Automatický režim uprednostňuje ekonomickú spotrebu s pohonom predných kolies. Režim Šport predvedie svižnú jazdu a okamžité reakcie na pohladenie plynového pedálu. V snehu alebo na nespevnených povrchoch využijete režim Snow, no a ak je už terén naozaj náročný, režim Lock automaticky pribrzdí prešmykujúce koleso a pomôže vám vyhrabať sa z náročného terénu. K dispozícii je samozrejme dvojkolka aj štvorkolka. Martin vyskúšal Vitaru na ceste v rýchlejšom režime, „v zákrutách ma príjemne prekvapila držaním stopy. Prebrodil som aj niekoľko plytkých potokov, prešiel pár ostrejších terénov s veľkými jamami a klzkými kameňmi, a nesklamala. Pri jazde na tempomate som si najprv myslel, že mám poruchu, keď auto samé pribrzdilo. Nečakal som adaptívny tempomat, keďže tento je spravidla výsadou vozidiel vyšších tried a inej cenovej kategórie. Funguje však bezchybne a prispieva tak ku komfortu a bezpečnosti pri uvoľnenej jazde na diaľnici,“ pochvaľuje si Martin Šmahel.
Chameleón
Všetko má však aj svoje tienisté stránky, je niečo, čo Martina Šmahela rušilo pri jazde na Suzuki Vitara? „To, že sa na mňa všetci navôkol pozerali. Auto na seba jednoducho strhne pozornosť, s tým rátajte. Môj celkový dojem bol viac ako výborný. Človeku s mojím životným štýlom Suzuki Vitara vyhovuje. Vyzdvihol by som aj jeho ekonomické prevádzkové náklady, keďže výrobcom udávanú spotrebu okolo 5.4l len ťažko prešvihnete. Určite sa bude páčiť aj slúžiť všetkým vekovým kategóriám, pretože je to chameleón v prispôsobovaní sa majiteľovi“.
Čo sa nám páčilo
Bezkľúčové odomykanie a štartovanie.
Adaptívny tempomat, automatické brzdenie, keď vozidlo zaznamená nebezpečenstvo kolízie.
Sexi atraktívny a neprehliadnuteľný dizajn.
Možnosti farebných kombinácií exteriéru aj interiéru.
Vzdušný a útulný interiér s vyšším sedením a rozhľadom.
Režimy jazdy Auto, Sport, Snow, Lock . Suzuki Vitara je ako chameleón, prispôsobí sa všetkému na čo si len pomyslíte.
Panoramatické strešné okno.
Úsporné motory.
Ďalšie informácie nájdete na: www.suzuki.sk