V rozhovore pre Nový Čas Nedeľa Kočiš otvorene porozprával o tom, ako rebeloval a prečo sa búril proti režimu. Pred kamery sa Kočiš postavil už ako šesťročný. A herectvu ho priučili najväčší majstri tohto remesla. Preto keď ho o desať rokov neskôr oslovil režisér Juraj Jakubisko do Tisícročnej včely, nebol už žiadnym neskúseným elévom. „S Kvietikom, Dočolomanským aj Kronerom som sa vídal aj predtým, takže som to až tak nevnímal,“ vysvetľuje po rokoch Kočiš. A dodnes si nosí v živej pamäti úsmevné príhody z nakrúcania.
„Pán Kvietik mi v Tisícročnej včele hral asi ôsmykrát otca, takže už to bolo také ako s Milanom Kňažkom, ktorý mi dodnes hovorí - ahoj, synu, a ja mu na to - ahoj, oco,“ smeje sa herec. No v tom čase sa po prvý raz dostal do kontaktu aj s filmovou erotikou. „Naša scéna s Natašou Hasprovou, ktorú sme hrali v mlyne, kde som akože prvýkrát videl nahé ženské prsia, bola vtipná, lebo aby vznikol dojem magického vznášania a lietania, museli sme ju hrať odzadu,“ vracia sa v spomienkach Kočiš. Záberov ukazujúcich obnaženú ženskú krásu bolo v tom čase ako šafranu, takže to bola pre dospievajúceho herca výnimočná skúsenosť.