Dopravný
podnik poľské stroje stiahol
z prevádzky po kontrole, ktorá
odhalila vážne technické
nedostatky. Vodiči dopravného
podniku výmenu privítali, Solarisy si neobľúbili.
Ľudia tak budú opäť cestovať pri zvýšenom
hluku v neútulných vozidlách. Dokedy?
„Solarisy sú
problematické.
Systém
v nich je riadený
počítačom
a vodič
nemá šancu
do ničoho
zasiahnuť.
Keby sa najprv
spýtali
nás, určite
by ich nekúpili,“
povedal
vodič Peter
Nižňanský.
Sobotňajší požiar Solarisu, ich
odstavenie a výmena za staré
autobusy vzbudila u mnohých
cestujúcich obavy. „Solarisy sú
možno nebezpečné, ale aj
niektoré Karosy jazdia na plyn.
Vybuchnúť môžu aj tie,“ povedala
študentka Lenka Tekauerová.
„Sme radi, že sa nám podarilo
nahradiť všetky spoje, aj
keď kratšími autobusmi. Tento
stav bude trvať možno niekoľko
týždňov a zrejme si budeme
musieť pomôcť aj externými
dopravcami,“ povedal
Branislav Zahradník, šéf predstavenstva
DPB.
Keď sa nové autobusy nakupovali,
výrobca Solarisov vyhral
verejnú súťaž ako najlacnejšie
riešenie. Z hľadiska zákonných
noriem spĺňali všetky
predpisy. „Solarisy vrátime na
cestu, keď budeme mať stopercentnú
istotu, že sú v poriadku.
Stále totiž nevieme prapôvodnú
príčinu sobotňajšieho požiaru,“
dodal Zahradník.
Solarisy nahradili vrčiace Karosy
BRATISLAVA - Ako za starých
čias! Všetkých dvadsaťdva
nových autobusov značky
Solaris dočasne nahradili
staré Karosy.