Podľa posledných informácií piloti pred zmiznutím z radarov nevyslali núdzový signál - záchranárov zalarmovali dispečeri na veži. Úrady zatiaľ vylúčili teroristický útok. Medzi príčinami sa tak najčastejšie skloňuje technická porucha, chyba pilotov alebo kombinácia oboch.Haváriu sprevádza niekoľko zvláštnych okolností. Lietadlo nevolalo o pomoc, hoci niekoľko minút prudko klesalo. Nevychýlilo sa zo svojho kurzu. Ak by piloti boli pri vedomí a vedeli o problémoch, určite by sa snažili pristáť na najbližšom letisku. Odborné servery zatiaľ najväčšiu pravdepodobnosť pripisujú ľudskej chybe, hneď za ňou je možnosť technickej poruchy. Šéf spoločnosti Germanwings Thomas Winkelmann informoval, že lietadlo len v pondelok prešlo poslednou technickou kontrolou. Na všetko odpovedia informácie z čiernych skriniek, ktoré sa už včera podvečer podarilo nájsť.
Záhadné klesanie
Pádu nemeckého Airbusu predchádzalo rýchle a zatiaľ nevysvetliteľné klesanie. Podobný problém mal minulý rok nemecký Airbus 321. Je to väčší príbuzný Airbusu 320 a 5. novembra 2014 začal neďaleko španielskej Pamplony prudko klesať. Posádka našťastie problém zvládla. Príčinou bola porucha senzoru, ktorý sníma uhol nábehu lietadla, teda to, či lietadlo letí „s nosom nahor“, alebo „s nosom nadol“. Pokazený senzor dával zlé pokyny autopilotovi, ktorý tak poslal lietadlo do klesania. Problém sa týkal celej série lietadiel, vrátane Airbusu 320. Zatiaľ je však predčasné tvrdiť, že mohol hrať úlohu aj pri alpskej tragédii.
Technické parametre lietadla
Typ lietadla: Airbus A-320-200
Rok výroby: 1990
Dĺžka trupu: 37,57 m
Rozpätie krídel: 35,8 m
Výška: 11,76 m
Max. hmotnosť: 78 t
Cestovná rýchlosť: 828 km/h
Kapacita: 150 - 164 cestujúcich