Napriek veľkým snahám a celému radu inovovaných služieb, ktoré vložila do boja so žltými vlakmi, stále stráca cestujúcich, a preto od 15. apríla zruší až 16 InterCity vlakov. Z doterajších 41 vlakov bude týždenne premávať iba 25 spojov. Ak bude počet cestujúcich v IC vlakoch neustále klesať, je možné, že tieto vlaky prestanú jazdiť úplne.Slovenské železnice chcú radšej prehrať malú bitku ako celú vojnu. „Komerčné IC vlaky ZSSK vťahuje súkromný dopravca do nezmyselnej cenovej vojny, ktorá je v rozpore so všetkými pravidlami ekonomického správania. V záujme eliminácie dôsledkov a možných strát je nevyhnutné prijať opatrenia na strane nákladov,“ vysvetlil závažné rozhodnutie riaditeľ železníc Pavol Gábor. RegioJet obvinenia zo začatia cenovej vojny odmieta.
IC vlaky boli podľa hovorcu Tomáša Bořuta dlhodobo stratové ešte pred príchodom žltých vlakov. „RegioJet cenovú vojnu nezačal, naopak, všetky zľavy a zvýhodnené cestovné ponúka cestujúcim najmä preto, aby cenovo dokázal konkurovať štátnej ZSSK,“ informoval Bořuta s dodatkom, že „štátna spoločnosť navyše uplatňovala v IC vlakoch podnákladové ceny“. Riaditeľ ZSSK je zásadne proti tomutu vyjadreniu. Železnice sa držia cien, ktoré stanovil Úrad pre reguláciu železničnej dopravy. Maximálna cena, ktorú by mal cestujúci v 2. triede na 100 km zaplatiť, je 5,25 €. Ísť pod regulované ceny je podľa riaditeľa ekonomická samovražda. „Nie je možné súperiť s niekým, kto zíde s cenou na polovicu vašej ceny,“ skonštatoval. Neprimerane nízke ceny majú podľa riaditeľa ZSSK jediný cieľ, a to prevziať zákazníkov konkurencie. „To, že nemáme také vymaľované a vyčačkané vagóny a v každom usmiatu stewardku, neznamená, že to robíme zle,“ povedal. Ak budú IC vlaky strácať cestujúcich aj naďalej, je možnosť, že sa zrušia úplne. Podľa riaditeľa sú však vlaky, ktoré nezrušili, životaschopné.
Aktualizované vyjadrenie spoločnosti RegioJet:
"Pán riaditeľ Gábor asi pozabudol, že to bola práve ZSSK, ktorá v decembri zaviedla predátorské podnákladové ceny a ešte svojim cestujúcim sľubovala, že im prejazdené cestovné vráti naspäť. Ak by si teda cestujúci kúpil lístok z Bratislavy do Košíc za 9,90 eur a v prípade spiatočnej cesty sa tak za vrátené cestovné viezol späť zdarma, cestovné by ho vyšlo na menej ako 5 eur. Ak pán Gábor hovorí o ekonomickej samovražde, ZSSK ju pred celým Slovenskom až do konca februára predvádzala v priamom prenose."
Počet cestujúcich ZSSK
január: pokles oproti plánu -28%
február: pokles oproti plánu -25%
marec: pokles oproti plánu -15%
Priemerné meškanie vlakov za obdobie 12/2014 - 2/2015
ZSSK: 4 min./vlak
RegioJet: 12,5 min./vlak
Počet spojov, ktoré dorazili včas do cieľa
ZSSK: 85 %
RegioJet: 60 %
Ceny obyčajného cestovného
ZSSK (pokladnica): 19,90 € - 23,90 €
ZSSK (internet): 9,90 € - 23,90 €
RegioJet (pokladnica): 13,30 €
RegioJet (internet): 9 € - 13,3 €
Tieto zmeny čakajú pasažierov
- cez pracovné dni budú jazdiť namiesto troch len dva páry vlakov.
- ruší sa spoj 13.37 z Bratislavy a 5.24 z Košíc
- v sobotu nebudú IC vlaky jazdiť vôbec
- v nedeľu pôjde iba vlak z Bratislavy o 15.37 a z Košíc o 13.24 a 15.24