Vyplýva to z údajov švédskej online služby www.FlightRadar24.com, ktorá sleduje pohyb lietadiel vo svete. Analýza jej satelitných údajov ukázala, že niekto zmenil výšku letu lietadla Germanwings na najnižšie možné nastavenie 100 stôp, čo je výrazne nižšie, ako skutočne havarovalo. Miesto havárie sa nachádza vo výške približne 6000 stôp (1830 metrov).
"V čase od 9:30:52 do 09:30:55 môžete vidieť, že niekto manuálne zmenil nastavenie autopilota z výšky 38-tisíc stôp (11 600 metrov) na 100 stôp (30,5 metra), a o deväť sekúnd na to začalo lietadlo zostupovať, pravdepodobne s nastavením autopilota na 'OPEN DESCENT'," uviedol v e-maile výkonný riaditeľ FlightRadar24 Fredrik Lindahl. Dodal, že sa o tieto fakty podelili s francúzskymi vyšetrovateľmi, ktorí ich o ne požiadali.
Francúzsky prokurátor obvinil 27-ročného nemeckého druhého pilota Andreasa Lubitza, že sa zamkol v pilotnej kabíne a zmenil nastavenie výšky letu lietadla, ktoré tak poslal k zemi z letovej výšky 38-tisíc stôp rýchlosťou 3000 stôp (915 metrov) za minútu.