Ale s ohľadom na stav pozostatkov čaká policajtov, vyšetrovateľov a ďalších odborníkov dlhá a neľahká úloha. Medzi 600 kusmi tiel podľa najnovších informácií identifikovali aj kopilota Andreasa Lubitza († 27), ktorý pravdepodobne nehodu spôsobil.
"Letecká katastrofa spôsobila veľké poškodenie obetí a my sme nenašli snáď jediné telo nepoškodené. Pozbierali sme časti tiel a biologický materiál," povedal plukovník Patrick Touron, zástupca riaditeľa kriminálneho ústavu národnej polície.
Prvou ťažkosťou je samotný terén, kde sa nešťastie odohralo. "Sú tu svahy so sklonom 40 až 60 stupňov, kamenná suť. Niektoré časti pátrania bolo nutné odvolať vzhľadom na terén, kde hrozia zosuvy, čo predstavuje riziko pre policajtov pracujúcich na mieste nešťastia. To je dôvod, prečo sú vyšetrovatelia neustále sprevádzaní vysokohorskými policajtmi, ktorí ich s pomocou lán istia," dodal.
Nájdené ľudské pozostatky sú vrtuľníkmi prepravované do laboratória, ktorú si polícia vytvorila v mestečku Seynes vzdialenom asi desať kilometrov od miesta nehody. Tu sa polícia z pozostatkov snaží získať maximum informácií.
V laboratóriu, ktorého presnú lokáciu drží polícia v tajnosti, pracuje asi päťdesiat súdnych lekárov a dentistov aj policajtov na identifikáciu obetí. "Zmobilizovali sme policajné techniky podieľajúce sa bežne na vyšetrovaní scén zločinu, aby sme mohli vrátiť telá obetí ich blízkym v čo najkratšom čase," povedal Touron.
Za podobných okolností, keď sú telá takto poškodené, môže byť užitočný akýkoľvek prvok nájdený vyšetrovateľmi na mieste katastrofy: zubné odtlačky, šperky, doklady či odtlačky prstov. "Treba povedať, že pri podobných katastrofách sa 90 percent identifikácií vykonáva podľa zubných záznamov," spresnil Touron. "Je to presný prvok na identifikáciu aj u tých tiel, ktoré sú po páde značne poškodené." Od začiatku pátrania sa podľa neho do laboratória dostalo už 400 až 600 rôznych častí.