V metropole východu
totiž až na jeden kus jazdia všetky Solarisy na naftu, nie
na plyn. A hoci sa im vlani vznietili aj dva naftové autobusy,
vodiči aj cestujúci sa v nich cítia bezpečne.
Horiaci Solaris na plynový
pohon Urbino 15 v Bratislave
nebol prvou štvorkolesovou
fakľou MHD na Slovensku.
Vlani v Košiciach horeli
až dva takéto autobusy.
Jeden na Vodárenskej
ulici (21. marca)
a druhý pred obchodným
centrom
Cassovia (7. júla).
„Príčinou
v oboch prípadoch
bola
podľa expertov technická
porucha na štartéri. Výrobca
autobusov na všetkých
našich vozidlách potom
upravil kabeláž a vymenil
štartéry,“ uvádza sa v stanovisku
DPMK. Navyše, v Bratislave
jazdia autobusy
s inými motormi - Iveco
a na plyn, kým v Košiciach
na naftu s motormi Daf.
„Dokopy máme z tejto série
34 autobusov. Len jeden je
na plyn a v súčasnosti preverujeme
jeho stav,“ uviedol
Ľubomír Melichar
z DPMK. Oslovení vodiči sa
s týmito autobusmi neobávajú
jazdiť: „Stať sa môže
všetko, ale keby sme sa báli,
to by sme potom nemohli
jazdiť na žiadnom vozidle.“
Solarisy v Košiciach nekončia!
KOŠICE - Autobusy Solaris z košických ulíc nezmiznú.
Dopravný podnik mesta Košice (DPMK) nepristúpi k podobnému
kroku ako v Bratislave.