BEA predpokladá, že analýza chýb povedie k zmene pravidiel pre vstup do kokpitu, ako aj k odhaleniu pilotov s rizikovým psychologickým profilom. Informovala o tom agentúra AP, ktorá pripomenula, že pri havárii zahynulo všetkých 150 ľudí na palube vrátane druhého pilota, ktorý je podozrivý zo zámerného nasmerovania Airbusu A320 k horskému masívu, o ktorý sa roztrieštil. Dnešné komuniké BEA je jeho prvým od zverejnenia hypotézy, že haváriu airbusu mohol zaviniť kopilot Andreas Lubitz.
Hypotéza o Lubitzovej možnej vine sa objavila na základe analýzy hlasového záznamu z pilotnej kabíny, získaného z druhej čiernej skrinky známej ako cockpit voice recorder (CVR). V tejto súvislosti dnes BEA spresnil, že predmetom jeho skúmania sú aj systémové zlyhania, ktoré Lubitzovi umožnili, aby sa zamkol v pilotnej kabíne po odchode kapitána lietadla. BEA tak bude analyzovať "logiku systému zamykania dverí na kokpite a procedúry vstupu a odchodu z kabíny", ale zameria sa aj na kritériá psychologického skríningu. Na základe toho môžu letecké spoločnosti dostať odporúčanie, aby sprísnili psychotesty pilotov.
Letecký vyšetrovací úrad BEA spresnil, že cieľom vyšetrovania je urobiť detailnú analýzu údajov o lete 4U9525 z Barcelony do Düsseldorfu. Čierna skrinka s týmito záznamami (digital flight data recorder - DFDR) sa však zatiaľ nenašla. Výsledky analýzy BEA bude Európska agentúra pre bezpečnosť letectva (EASA) brať ako odporúčania, ktorých rešpektovaním by bolo možné v budúcnosti zabrániť zopakovanie podobnej tragédie.
Koncom minulého týždňa EASA zverejnila svoje odporúčanie na stálu prítomnosť dvoch členov posádky v kokpite, z ktorých najmenej jeden musí byť kvalifikovaným pilotom. EASA spresnila, že ide o dočasné opatrenie, ktoré súvisí s doterajšími poznatkami z vyšetrovania havárie Airbusu A320, ku ktorej došlo presne pred týždňom.