Na začiatku celej kauzy bola správa hlavného kontrolóra mesta, podľa ktorej si konzorcium A.R.K. Technické služby fakturovalo viac, ako reálne urobilo.
Mesto z vlastnej iniciatívy angažovalo firmu na kontrolné zameranie ciest. Po porovnaní výmer s fakturáciou v minulom zimnom období sa však ukázalo, že práve dotknutá spoločnosť dostala o vyše 13 000 € menej, ako mala. Dva roky trvajúce nezhody medzi zastupiteľským zborom a dodávateľom sa ešte viac prehĺbili. Na februárovom mestskom zastupiteľstve poslanci Borguľa a Uhler ďalej kritizovali nečinnosť spoločnosti. Obvinili ju aj za nedostatočnú starostlivosť o mestské komunikácie a z nezvládnutej kalamity, ktorá hlavné mesto postihla túto zimu. To nahnevalo vedenie konzorcia, ktoré teraz žiada od oboch poslancov ospravedlnenie za výroky, ktoré mali poškodiť meno a dobrú povesť firmy. Inak poženú spor pred súd.
„Moje vystúpenie považujem za legitímne a kritické vyjadrenia k výkonu zimnej údržby v meste za oprávnené,“ povedal pre Nový Čas Martin Borguľa. „Ako poslanec hlavného mesta hájim záujmy Bratislavčanov a nevidím dôvod sa za to ospravedlňovať,“ tvrdí Jozef Uhler, ktorý podobne ako Borguľa trvá na svojich vyjadreniach. Zmluvu s dodávateľom podpísal ešte v novembri 2010 exprimátor Andrej Ďurkovský. Aj napriek permanentnému tlaku poslancov sa ju dodnes nepodarilo vypovedať.
Technické služby: Fakturovali sme menej
Denisa Vološčuková (PR konzultant – A.R.K. Technické služby):
Výroky poslancov sú nepravdivé. Výsledok kontrolného zamerania, ktoré na pokyn hlavného mesta Bratislava zrealizovala spoločnosť EUROSENSE, ukázal, že sme fakturovali o sumu 13 423,454 € menej. Existuje o tom aj písomný zápis z pracovného stretnutia (2. 5. 2014) na pôde magistrátu. Výmer, ktorý nám v sezóne 2013/2014 predložilo mesto, obsahoval menej m2, ako bola realita.
Čo tvrdia hlavní aktéri
Martin Borguľa (predseda Klubu pre Bratislavu):
Žiadosť o ospravedlnenie zo strany A.R.K. Technické služby považujem len za snahu zastrašiť ma. Spolupráca s touto firmou bola kritizovaná už aj v minulosti, a to pre vysokú cenu, ktorú mesto firme platí za zimnú údržbu a zimnú pohotovosť. Moje vyjadrenia sa opierajú aj o správu hlavného kontrolóra mesta, ktorý taktiež našiel pochybenia.
Jozef Uhler (predseda Pravicového klubu):
Už pred vyše rokom som požadoval od dodávateľa, aby nainštaloval do svojich vozidiel GPS monitoring polohy. Iba vtedy bude mať mesto kontrolu nad pohybom vozidiel a bude vedieť, či sype soľ, alebo odhŕňa sneh. Zameranie ciest, ktoré prebehlo v minulom roku, považujem za divadlo. Ak má vozidlo pluh široký 4 metre, nemôže nám účtovať odhrnutie širšej cesty. Na toto stačí aj sedliacky rozum.
Peter Šinály (hlavný kontrolór mesta):
Najvyššia fakturovaná čiastka za zimnú pohotovosť bola v mesiaci január 2013 - 379 557,88 € (za pohotovosť 161 388,10 € a za vykonávanú prácu 218 169,79 €). Porovnaním uvedených nákladov s nákladmi na zamestnanca odmeňovaného podľa zákona o odmeňovaní zamestnancov pri výkone práce vo verejnom záujme (3. platová trieda – cca 563 € mesačne) by hlavné mesto mohlo za náklady vynaložené za jeden mesiac pohotovosti pracovníkov zamestnať 727 zamestnancov v riadnom pracovnom pomere (A.R.K. Technické služby zamestnáva 89 pracovníkov – pozn. red.).