To sú niektoré z informačných služieb, ktoré sa v rámci evidencie vozidiel dajú od stredy využívať cez internet. Ministerstvo vnútra spustilo dnes do ostrej prevádzky 26 elektronických služieb, ktoré sa týkajú evidencie vozidiel. "Pri informačných službách bude môcť občan požiadať aj o právne záväzný úradný dokument. Pre jeho získanie treba, aby občan disponoval zaručeným elektronickým podpisom na svojom občianskom preukaze s čipom," uvádza tlačový odbor Kancelárie ministra vnútra.
Na využívanie elektronických služieb treba občiansky preukaz s čipom (vydávajú ich od decembra 2013) a tiež elektronické osvedčenie o evidencii vozidla, teda tzv. malý technický preukaz s čipom, ktorý sa vydáva u nás od roku 2010. Na niektoré služby treba mať k e-občianskemu vybavený aj elektronický podpis. Okrem informačného druhu služieb ministerstvo spustilo aj tzv. transakčné služby. Sú to napríklad žiadosť o výmenu tabuľky s evidenčným číslom v prípade straty či krádeže. Ďalej sa dá cez internet odhlásiť aj prihlásiť vozidlo. V mnohých prípadoch tak netreba chodiť na dopravný inšpektorát. Na tie úkony, ktoré si to vyžadujú, napríklad prevzatie tabuliek, sa bude dať dopredu objednať termín.
Elektronické služby niekoľko mesiacov testovali s piatimi predajcami áut. Služby sú časťou veľkého projektu v hodnote 42 miliónov eur, ktorého súčasťou je aj špeciálna technika do policajných áut. E-služby budú dostupné na Ústrednom portáli verejnej správy alebo na stránke ministerstva vnútra.