Ako zistil nemecký denník Bild, Lubitz vyhľadal odbornú pomoc v nemocnici v Düsseldorfe počas februára a marca minimálne trikrát. Sužovali ho psychické aj očné problémy. Tými začal trpieť po autonehode z roku 2014. Pilot sa od tej doby sťažoval aj na to, že neustále počuje hlasitý zvuk.
Na povrch ale vyšlo, že Lufthansa, materská spoločnosť Germanwings, o jeho zdravotných problémoch vedela. Lubitz však nehovoril o svojich problémoch všetko. Keď mu lekár vypísal péenku, roztrhal ju a v práci povedal, že lekárova ordinácia je dočasne zatvorená.
Novinári Bildu taktiež zistili, že Lubitz bral silné a nebezpečné látky. Okrem antidepresív bral aj silné sedatíva. V kombinácii mohli mať lieky desivé účinky. Lubitz totiž bral Lorazepam, ktorý patrí k silným a prísne sledovaným sedatívam. Je možné a dokonca pravdepodobné, že bol od nich závislý. „Lorazepam je silné sedatívum, ktoré sa podáva pri poruchách spánku,“ vyhlásil farmakológ. Ovplyvňuje schopnosť šoférovať a v začiatkoch liečby môže zvýšiť riziko samovraždy u pacienta, o čom musí lekár informovať. „Či už šoféroval, alebo dokonca lietal, lekár musí mať podávanie lieku pacientovi prísne pod kontrolou,“ dodal farmakológ.
Podanie sedatív mohlo byť dôvodom vypísanie osudnej péenky pre Lubitza. Kopilot tak pokojne mohol byť pri lete pod vplyvom liekov. Vysvetľovalo by to jeho nepochopiteľné pokojné správanie.