Nemecko zriaďuje pracovnú skupinu, ktorá má preskúmať bezpečnostné záležitosti ako napríklad mechanizmus dverí kokpitu a lekárske testy pilotov. Vyšetrovatelia sú presvedčení, že druhý pilot Andreas Lubitz 24. marca vymkol kapitána z kokpitu Airbusu A320 a potom zámerne narazil strojom do horského úbočia. Vplýva to zo záznamníka hlasov z pilotnej kabíny, teda z čiernej skrinky, ktorá sa našla na mieste tragédie. Zahynulo pri nej všetkých 150 ľudí na palube. Lietadlo smerovalo zo španielskej Barcelony do nemeckého Düsseldorfu.
Nemecký minister dopravy Alexander Dobrindt sa vo štvrtok stretol s predstaviteľmi Nemeckej asociácie leteckého priemyslu, ktorá zastupuje nemecké letecké spoločnosti. Diskutovali spolu o reakcii na haváriu a o budúcich opatreniach.
Dobrindt informoval, že sa rozhodli zriadiť pracovnú skupinu odborníkov, ktorí budú zvažovať, či je potrebné urobiť zmeny v mechanizme dverí kokpitu alebo v lekárskych testoch pilotov či v "psychologických predpisoch a postupoch".
Minister dodal, že je naklonený návrhu na opätovné zavedenie kontrol dokladov totožnosti pre pasažierov, ktorí cestujú európskymi letmi leteckých spoločností, aby v prípade havárie boli údaje na zemi rýchlo dostupné.
Nemecko pristupuje k takýmto letom ako k domácim - je to gesto vyjadrujúce vieru v európsku jednotu. Nemecko v rámci svojej politiky už nevyžaduje pasy ani európske doklady totožnosti počas nastupovania do lietadiel a vystupovania z nich, uviedla tlačová agentúra DPA.
Nemecký minister vnútra Thomas de Maiziere už skôr vyhlásil, že po havárii lietadla spoločnosti Germanwings bolo ťažké určiť, kto bol na palube Airbusu A320. Zoznam cestujúcich v lietadle spoločnosti Germanwings obsahuje vždy len mená, bez adries a údajov z dokladov totožnosti.