Uviedli to francúzski vyšetrovatelia analyzujúci druhú čiernu skrinku. Podľa nich to potvrdzuje Lubitzov úmysel nechať lietadlo so 150 ľuďmi na palube zrútiť. „Prvé vypočutie čiernej skrinky nájdenej vo štvrtok ukazuje, že pilot prítomný v kabíne použil automatického pilota na navedenie lietadla na klesanie do výšky sto stôp (asi 30 metrov). Potom niekoľkokrát pri klesaní pilot zmenil nastavenia automatického pilota, aby klesajúci stroj zrýchlil,“ uviedol vo vyhlásení francúzsky vyšetrovací úrad BEA.
Druhá čierna skrinka, ktorá bola objavená v troskách vo štvrtok, zaznamenáva parametre ako výška letu či rýchlosť stroja. Krátko po nešťastí 24. marca sa už našla prvá čierna skrinka. Tá zaznamenáva rozhovory medzi pilotmi, komunikáciu s letovými dispečermi a všetky ďalšie zvuky v kabíne.
Analýza prvej skrinky ukázala, že pád lietadla typu A320 spoločnosti Germanwings zrejme spôsobil druhý pilot. Podľa francúzskej prokuratúry nevpustil kapitána do pilotnej kabíny a stroj naviedol na kurz, ktorý skončil nárazom do horského masívu. Následné vyšetrovanie ukázalo pravdepodobné psychické problémy mladého kopilota Andreasa Lubitza.