Podľa hovorcu Dominiqua Foudu to EASA konštatovala vo viacerých prípadoch, pričom už niekoľko mesiacov pred tragédiou z 24. marca, keď lietadlo spoločnosti Germanwings so 150 ľuďmi na palube narazilo do horského masívu vo francúzskych Alpách.
Hovorca dodal, že na odporúčanie EASA potom Európska komisia koncom roku 2014 spustila procedúru, ktorou od Nemecka žiadala "odpočet" o dodržiavaní pravidiel bezpečnosti letovej prevádzky.
EASA svojím vyhlásením reagovala na článok amerického denníka Wall Street Journal, ktorý napísal, že "úrady EÚ vyjadrili predpoklad, že nemecký dozorný orgán (Spolkový úrad pre letectvo - LBA) zápasí s chronickým nedostatkom personálu, čo môže ohroziť jeho schopnosť kontrolovať lietadlá a posádky, vrátane ich zdravotnej kontroly".
Hovorca Európskej komisie uviedol, že odporúčania EASA potom EK tlmočila Nemecku a požiadala ho, aby prijalo príslušné opatrenia "na nápravu dlhoročných problémov". "Odpoveď Nemecka sa momentálne vyhodnocuje," dodal hovorca.