Podľa motocyklistu Ivana Jakeša (41) môže byť pre slovenských jazdcov výhoda, keď trasa nepovedie cez zradné duny púšte Atacama.
Dakar v Čile
» 39 etáp od roku 2009
» Dvakrát cieľové mesto súťaže: Santiago (2013), Valparaiso (2014)
» Ročne v priemere 1 millión divákov na etapách v Čile
» Zisk 400 milliónov USD (368 mil. €) na mediálnych benefitoch (2009 - 2015)
» Zisk 36 milliónov USD (33 mil. €) v priemere na rok na ekonomických benefitoch
Trasu Dakaru na budúci rok predstavia o týždeň -16. aprílana prezentácii v Paríži, ale Ivan Jakeš, ktorý v Južnej Amerike absolvoval všetkých 7 ročníkov, si myslí, že organizátori nemajú príliš na výber. „Teoreticky to môžu natiahnuť smerom na juh, tak sa to išlo hneď po prvý raz v roku 2009. A potom to otočiť späť smerom na sever a nechať nás vytrápiť sa v piesku okolo mesta Fiambala na argentínskom úpätí Ánd. Možno to bez Atacamy bude pre nás aj lepšie. Mne určite viac vyhovuje jazda v skalách, v lese alebo po kameňoch vo vyschnutých riečištiach,“ povedal Jakeš.
Na severe Čile vrátane púštnej oblasti Atacama zomrelo pri záplavách najmenej desať ľudí. Na inak suchom severe spadli zrážky, aké túto oblasť nezasiahli 80 rokov. Po povodniach a zosuvoch pôdy zostalo viacero obcí odrezaných od zvyšku sveta. Evakuovali takmer 5 600 ľudí a sú poškodené tisícky domov.
Hoci čilské ministerstvo športu uviedlo, že nechce investovať 7 miliónov USD na organizáciu a radšej peniaze použije na obnovu postihnutých oblastí, ide skôr o politické gesto ako o ekonomické rozhodnutie. Krajina totiž od roku 2009, keď sa Dakar začal jazdiť v Južnej Amerike, zarobila na súťaži ročne v priemere 36 miliónov USD.