Podľa generálneho riaditeľa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Milana Gajdoša sa totiž objavili problémy pri západnom portáli tunela Čebrať. Ten je súčasťou tohto vyše 15-kilometrového úseku D1 z Hubovej po Ivachnovú.
Momentálne sa tak vyhodnocujú skúšky viažuce sa na geológiu a riziko a rozsah zosuvu, ktorý by mohol v tomto území nastať. "Hneď ako budú tieto podklady zanalyzované, predloží sa riešenie a rozhodne sa ako ďalej," uviedol Gajdoš pre TASR. V prípade, že bude potrebné odkloniť trasu, ktoré momentálne vedie cez tunel, možno podľa Gajdoša predpokladať posun termínu dostavby a sprevádzkovania tohto diaľničného úseku pre motoristov. Posun by mohol byť niekoľko mesiacov. "Dúfam, že ho budeme počítať v mesiacoch," skonštatoval Gajdoš.
S výstavbou diaľničného úseku D1 sa začalo v decembri 2013. Podľa pôvodných plánov by mal byť dokončený v júni 2017. Stavbu buduje združenie firiem OHL ŽS a Váhostav-SK za zmluvnú cenu 227,26 milióna eur. Úsek sa začína v križovatke Hubová a údolím rieky Váh sa dostáva k tunelu Čebrať. Ten je dlhý približne dva kilometre. Trasa ďalej pokračuje okolo obcí Likavka, Martinček a Lisková a končí sa pri obci Ivachnová, kde sa napája na diaľnicu D1 smerom na Poprad.