Podľa neho nebude jednoduchý už 15 % reštrukturalizačný plán, ktorý je navrhnutý. Zároveň odmietol, že by mal byť bielym koňom majiteľa Juraja Širokého. Podľa neho nebude jednoduchý už 15 % reštrukturalizačný plán, ktorý je navrhnutý. Zároveň odmietol, že by mal byť bielym koňom majiteľa Juraja Širokého.
Moravčík je pripravený odstúpiť, ak v prarlamente a vo vláde odsúhlasia vyššie uspokojenie podnikateľov. Dlhy Váhostavu dnes siahajú do výšky viac ako 136 miliónov eur. Podľa slov súčasného vedenia Váhostavu-SK ich spôsobili nevýhodné zmluvy a zákazky predchádzajúceho manažmentu. Vtedy na jej čele stál Ján Kato. Firma nielenže na nich nezarobí ani cent, v niektorých prípadoch je dokonca v mínuse a v súčasnosti prakticky nemá žiadnu hodnotu. Podľa svojho reštrukturalizačného plánu dokáže v priebehu piatich rokov Váhostav-SK vyplatiť maximálne 44 miliónov eur zo svojich dlhov. Viac do úvahy podľa Moravčíka neprichádza, v opačnom prípade je odhodlaný vzdať sa bez boja. „Poslední, ktorí mi v podstate stoja za to, aby som sa za niečo ešte bil, sú zamestnanci, pretože aj voči nim som prijal nejakú zodpovednosť. Myslím, že som urobil maximum pre to, aby táto spoločnosť prežila,“ uviedol Moravčík. Prípadný konkurz by pre Váhostav podľa Moravčíka ohrozil živobytie 1 500 zamestnancov spoločnosti. Narážal predovšetkým na dnešné mimoriadne rokovanie v parlamente, ktoré sa bude zaoberať riešením situácie s nespokojnými veriteľmi.
ZAMESTNANCI: Máme rodiny, bojíme sa o prácu
Niekoľko desiatok súčasných zamestnancov Váhostavu-SK sa včera pred obedom zišlo pred budovou parlamentu s transparentmi v rukách. V prípade krachu firmy by prišli o prácu, pretože živia svoje rodiny. Predseda odborov spoločnosti Peter Šefar osobne odniesol do Národnej rady list pre poslancov, v ktorom na nich apelujú, aby dôsledne zvážili kroky, ako budú riešiť problémy slovenského stavebníctva. Zároveň ich v liste vyzvali, aby prijali na dnešnej mimoriadnej schôdzi NR SR uvážlivé riešenia, ktoré zamestnancom spoločnosti umožnia ďalej pracovať. Katarína Straková, ktorá pracuje v administratíve Váhostavu, tvrdí, že firma je urážaná a démonizovaná, čo ohrozuje ich budúcnosť. „Mrzí ma, samozrejme, že zostali veritelia s nevyplatenými zákazkami. Akoby Váhostav bola jediná firma, ktorá tento reštrukutralizačný zákon využíva. Nech tí živnostníci berú v prvom rade na zodpovednosť ľudí, ktorí si dovolili takýto zákon predložiť, a tých ľudí, ktorí ho podpísali. A bývalé vedenie Váhostavu pána Kata treba brať na zodpovednosť,“ uviedla pre Nový Čas.