Informovala o tom agentúra AP. Podľa EASA je v súvislosti s týmto zistením potrebné prijať náležité opatrenia, ktoré by znížili existujúce riziká pre leteckú dopravu. ATO sa počas uplynulého roku opakovane sťažovalo na ruské vojenské lietadlá, ktoré neohlásili svoje letové plány, prípadne nekomunikovali s letovou prevádzkou a leteli s vypnutými transpondérmi.
Hoci sa v správe EASA explicitne nehovorilo o Rusku, zistenia agentúry odkazovali na vlaňajší značný nárast "bezpečnostných udalostí, ktoré sa týkali civilných a vojenských lietadiel nespolupracujúcich s riadením letovej prevádzky".
EASA tvrdí, že "riziko pre civilné letectvo je vysoké, čo znamená, že musia byť prijaté opatrenia na zníženie tohto rizika na prijateľnú úroveň". Agentúra tiež odporučila krajinám, aby sa uistili o tom, že sa počas letov nad morom dôsledne dodržiavajú pravidlá upravujúce fungovanie civilného letectva.