Počas testovacej jazdy totiž dosiahol rýchlosť 603 kilometrov za hodinu. Svoje doterajšie maximum, 581 kilometrov za hodinu, zaznamenal v roku 2003.
Podľa prevádzkujúcej spoločnosti Central Japan Railway Company, ktorú citovala agentúra AP, vlak išiel rýchlosťou presahujúcou 600 km/h iba 1,8 kilometra. Testovacia trať vlakov typu maglev sa nachádza zhruba 80 kilometrov západne od metropoly Tokio, neďaleko posvätnej hory Fudžisan.
Testovanie bolo súčasťou vyvíjania technológie, ktorú hodlá zmienená spoločnosť v budúcnosti využiť na prepojenie Tokia a Osaky. Princíp magnetickej levitácie (maglev) spočíva v pohybe vlakových súprav bez dotyku s povrchom koľají za použitia sústavy silných magnetov.
Japonské služby rýchlovlakov patria medzi najvyspelejšie na svete. V krajine vychádzajúceho slnka ich každodenne jazdia stovky, a to s minimálnym meškaním.