Lietadlo pilotoval Štefan Klein (54), ktorý po páde z výšky približne 200 metrov skončil v nemocnici. Prototyp aeromobilu sa zrútil na letisku Nitra - Janíkovce v piatok krátko po 18. hodine počas testovacieho letu. „Pilot, ktorý bol otrasený, vystúpil z lietadla,“ uviedla nitrianska policajná hovorkyňa Božena Bruchterová. Hovorca záchranárov Jozef Minár k tomu dodal: „Pilot zistil poruchu stroja približne nad stredom letiska. Na zem dosadol pomocou padákov a po vlastných vystúpil. Záchranárom sa sťažoval na bolesť chrbta a lakťa a bol prevezený do nitrianskej nemocnice.“
Čo bolo príčinou pádu prototypu? „Dostal sa vo vzduchu do vývrtky a musel aktivovať padák. Zrejme sa však stalo ešte niečo iné, pretože ten ho mal dostať bezpečne na zem. Je to prototyp a s takýmito vecami sa pri jeho testovaní musí rátať,“ vyhlásil na mieste nehody pilot vetroňa Milan Podhorný. Prvé skúšobné lety absolvoval prototyp AeroMobil 3.0 v apríli v okolí Nitry. Pod Zoborom vtedy nalietal 7 hodín a motor bol v prevádzke viac ako 30 hodín. „Lety hodnotím veľmi pozitívne a príjemne, porovnateľné s letmi v malých lietadlách,“ hodnotil vtedy vynálezca Štefan Klein. Po získaní všetkých dôležitých certifikátov plánoval spolu s Jurajom Vaculíkom spustiť výrobu. Prvé lietajúce auto sa malo v predaji objaviť do dvoch rokov. Cenu v prípade úvodného modelu odhadovali na niekoľko stotisíc eur. Presnú príčinu pádu aeromobilu bude vyšetrovať letecká inšpekcia
Aeromobil
Dĺžka: 6 m
Hootnosť: 600 kg
Premena auta na aeromobil: do 2,5 minúty
Prepravná kapacita: 2 sedadlá
Testovaná výška letu: 650 m
Palivo: 95-oktánový benzín
Konštrukcia: oceľ a karbón
Výška: lietanie je možné vo výške, ktorá je bežná pre kategóriu ultraľahkých lietadiel, zvyčajne do 2 000 metrov