Prieskum, ktorý na vzorke viac ako 600 respondentov realizovali v oboch krajinách online obchod Zoot.cz a prieskumná agentúra Perfect Crowd, napríklad ukázal, že Slováci na svoj zovňajšok a módu míňajú podstatne viac ako ich českí susedia a preferujú značkové veci. "Slováci nenakupujú módu viac ako Česi, ale viac im na nej záleží, utrácajú viac peňazí na drahšiu módu či už z pohľadu značky, kvality alebo originality," povedal pre TASR Jan Schmid z agentúry Perfect Crowd. Jarný prieskum sa opieral o vzorku ľudí od 15 do 55 rokov. Podľa neho 27 % Slovákov nemá problém spontánne na módu minúť 55 eur (1500 Kč), pričom v prípade Čechov je to len 6 %.
Rozdielni sme aj pokiaľ ide o preferované "typické" oblečenie. U Čechov jednoznačne vyhráva kombinácia rifle, tričko, mikina, v prípade Slovákov vstupujú do hry topánky, a teda náš model vyzerá takto - rifle, tričko a topánky. Podľa prieskumu sú Slováci skutočne ochotní zaplatiť viac aj za topánky. Pokiaľ Slovák minie 34 % ročných výdavkov za topánky, Čech len 25 %. "Slováci sa móde venujú viac a lepšie vyzerajú, za módu viac utrácajú, aspoň čo sa týka módy v štýle - dobre vyzerať. Je možné, že sú napríklad segmenty ako outdoorová móda, kde zase Česi kladú väčší dôraz, možno niekedy až veľmi veľký dôraz," poznamenal Schmid.
Ako vyplynulo z prieskumu, Slováci majú najradšej tričká, rifle a topánky a základ oblečenia u českých susedov tvoria rifle, tričko a mikina. Do prvej desiatky najobľúbenejších kúskov sa u Slovákov dostali tiež košele (15 %) a tepláky (14 %). Oba národy sa ale zhodujú v ročných nákupoch, keď si ženy z oboch krajín kúpia v priemere 5 tričiek, 3 nohavice a 2 kabelky a muži 4 tričká, 2 nohavice a 2 páry topánok. Všeobecne však platí, že české ženy vlastnia viac tričiek, blúzok a Slovenky majú v priemere viac kabeliek a lodičiek. "Slovensko je podpätkovejšie ako Česko," komentoval s úsmevom Jan Schmid ďalší ukazovateľ, ktorý naznačuje, že slovenské ženy nosia topánky na vysokých opätkoch častejšie, a to aj vo chvíľach, keď ich Češky nenosia vôbec alebo nad nimi váhajú. Fashion report tiež skúmal vzťah k móde, hľadal zaujímavosti a skúmal rozdielny pohľad mužov a žien na rôzne módne štýly. Zo zistení vyplýva, že čím viac je dámske oblečenie priliehavejšie, tým viac ho muži považujú za atraktívne. Priamo úmerne s tým ale klesá rozhodnosť žien toto oblečenie nosiť, najmä pre postavu. Naproti tomu voľné topy, ktoré ženy vyhodnocujú pozitívne, muži za atraktívne nepovažujú.