Podľa šéfa Združenia autoškôl Andreja Budaya ide o zbytočné opatrenie, ktoré zasiahne do slobody žiaka. „Namiesto toho, aby ministerstvo preferovalo individuálny prístup ku žiakovi, ich chce dať plošne sledovať. To podľa mňa obmedzí ich slobodu,“ hovorí Buday. „Výučba v autoškole však nie je o tom, aby každý absolvoval taký rozsah, aký si úradníci stanovili za dostatočný, ale o tom, že niekto potrebuje viac teórie, iný viac jázd. Čo komu prospeje, môže zistiť len inštruktor, nie úradník cez satelit,“ tvrdí Buday.
Podľa neho je tento prístup absurdný. „Predpísaná výučba a jazdy sa majú kontrolovať cez čip, kartu alebo iným spôsobom, ktoré žiak autoškoly dostane,“ vysvetľuje Buday. Podľa hovorcu ministerstva dopravy Martina Kóňu nie je úlohou zákona prenasledovanie žiakov. „Systém má predovšetkým zabezpečiť, aby študent autoškoly skutočne absolvoval minimálny predpísaný rozsah praktickej a teoretickej výučby podľa predpísaných osnov. Bude to dosiahnuté jeho evidenciou na absolvovaných hodinách. Centrálne sa pritom nebude zisťovať poloha žiakov,“ uzavrel Kóňa.