Uviedol to generálny riaditeľ firmy Marián Moravčík. Váhostav-SK momentálne prechádza procesom reštrukturalizácie. Do piatka 22. mája by mala sudkyňa rozhodnúť o tom, či schváli, alebo neschváli reštrukturalizačný plán firmy. "V prípade, že súd schváli reštrukturalizáciu, stavebná spoločnosť Váhostav-SK musí, samozrejme, ďalej existovať. A ďalej bude existovať vtedy, keď sa bude aktívne zapájať do všetkých projektov," opísal Moravčík.
Diaľničiari zatiaľ v tomto roku vyhlásili jeden diaľničný tender. A to na časť diaľnice D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec s odhadovanou cenou 199,1 milióna eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH). Záujemcovia môžu predkladať svoje ponuky do 8. júna.
NDS pritom koncom mája odhaduje aj vypísanie ďalších dvoch diaľničných súťaží. A to na výstavbu úsekov D1 Prešov, západ – Prešov, juh a Budimír - Bidovce. "Máme záujem sa zapojiť do všetkých troch diaľničných úsekov, ktoré bude NDS súťažiť tento rok," dodal Moravčík.
Spoločnosť chce ísť pritom do súťaží s cenami, ktorými dokáže jednotlivé úseky postaviť. "A teda sa neobávam toho, že by sme nedokázali subdodávateľov vyplatiť," priblížil Moravčík. Jedným z problémov stavebnej firmy sú totiž aj diaľničné stavby, ktoré spoločnosť buduje s cenami prinášajúcimi stratu.
Moravčík preto chápe postup NDS, ktorá chce do nových zmlúv so stavebnými firmami zaviesť aj takzvanú bankovú platobnú záruku. Tá má slúžiť ako rezerva na vyplácanie prípadných podlžností voči subdodávateľom. "Je to logická reakcia na situáciu, ktorá je v stavebníctve," zhodnotil Moravčík. Opatrenie však bude mať podľa neho aj negatívny efekt. "Svojím spôsobom to sčasti predraží výstavbu, pretože garancia bude určite niečo stáť," dodal.