Nápad českého zväzu vybrať v tuzemsku obľúbené rozprávkové figúrky bol ternom. O to väčšiu radosť musí mať švédska spoločnosť Neh, ku ktorej výnos jedného z hitov šampionátu putuje. K nej ak firme Infront, český hokej z hitu turnaja nemá ani korunu!
Česká strana vymyslela stratégiu, zabezpečila práva na snehobiele králiky, ale z výťažku predaja nemá nič. Jeden maskot pritom prišiel na šesť stoviek českých korún. "Všetko sme vymysleli, zariadili, ale nemáme z toho nič," vravel Tomáš Král, predseda ČSLH.
Takéto sú však pravidlá IIHF. Kto s nimi nesúhlasí, turnaj neorganizuje. "Musíte zarobiť na vstupnom, inak končíte v ťažkom mínuse. Švédi pred tromi rokmi prerobili okolo osem miliónov eur, to by pre nás bola smrteľná rana," pripomína nevydarený švédsky podnik z roku 2012.
Hoci sa to nezdá, hokejový šampionát je veľký biznis, zlatý jackpot však končí v kruhu spoločností, naviazaných na ľudí z Medzinárodnej federácie.