Teraz ho už farbia na zeleno-sivo tak, ako v ankete rozhodli obyvatelia mesta. Robotníci doteraz vysunuli 105 m konštrukcie, čo je asi štvrtina celej dĺžky mosta.
Na zváraní konštrukcie pracuje 80 ľudí na tri zmeny. Termíny ukončenia sú neúprosné. Všetko, čo sa nestihne do konca roka, si Bratislava zaplatí sama a na peniaze z eurofondov môže zabudnúť. Najvýraznejší sklz bol vo výsuve mostovej konštrukcie. „Už nie sme v sklze. Momentálne sa oceľové úseky (15 m na každú montovňu) vysúvajú raz za 15 - 20 dní. Každé dva až tri týždne sa tak vysunie 30 m mostovej konštrukcie,“ vysvetlila hovorkyňa mesta Ivana Skokanová. Doteraz most zhltol 12 miliónov eur. Ak ho do konca roka nedokončia, nesplnia sa podmienky EÚ a na krku Bratislavčanov bude visieť takmer 70-miliónový dlh. Podľa poslancov by potom mohla nasledovať nútená správa.
Výstavba mosta
31.12.2009
Dopravu na moste obmedzili pre katastrofálny stav. Jazdiť po ňom mohla len MHD.
Rok 2011
Dopravu úplne zastavili.
December 2013
Začali ho rozoberať.
Február 2014
Železná konštrukcia mala byť do konca februára dole z pilierov, s prácami sa mešká.
Marec 2014
Most neskončí v šrote, chcú z neho postaviť mosty na východe Slovenska.
Máj 2014
Odstraňujú piliere. V júni práce stopli, bolo podozrenie, že pod hladinou Dunaja sú nevybuchnuté bomby.
Január 2015
Výstavba je v 10-týždňovom sklze.
Marec 2015
Trojzmennou prevádzkou a vďaka druhej montovni znižujú sklz.
Máj 2015
Sklz vymazali, pokračujú podľa harmonogramu, ktorý ráta s ukončením prác do konca tohto roka.