Z analýzy portálu Indexpodnikatela.sk totiž vyplýva, že do zahraničia odchádza cez nadnárodné spoločnosti až 99 % zisku v tomto odvetví. Väčšina firiem podnikajúcich v automobilovom priemysle má tuzemské vlastníctvo. Na Slovensku pôsobí 61 % spoločností s domácim majiteľom a 39 % patrí zahraničným vlastníkom. Najväčšiu časť slovenských firiem tvoria spoločnosti s ručením obmedzeným (317), za nimi nasledujú živnostníci (193) a prvú trojku uzatvárajú akciové spoločnosti (31).
Podľa analýzy, ktorá vychádzala z tržieb a ziskov jednotlivých firiem pôsobiacich v automobilovom priemysle za roky 2009 až 2014, sú najväčšími ťahúňmi veľké nadnárodné spoločnosti s ich priamymi zahraničnými investíciami. Slovenské firmy tvoria len zanedbateľnú časť celkových tržieb a ziskov, ktoré vyrobí automobilový priemysel. Zisky nadnárodných spoločností totiž v konečnom dôsledku smerujú do zahraničia. Ich tržby predstavujú podľa údajov portálu až 99,7 % tržieb celého priemyslu a podiel zisku sa pohybuje na úrovni 99 %.
"Spolu viac ako 453 miliónov eur zisku vyprodukujú zahraničné spoločnosti, čo je v porovnaní s niečo vyše 1,4 milióna eur zisku slovenských spoločností obrovský rozdiel," upozornil Branislav Vaculčiak z Indexpodnikatela.sk. Príchodom ďalšej automobilky, o ktorom sa špekuluje v médiách, by toto číslo podľa neho pravdepodobne vzrástlo o pár desiatok až stoviek miliónov eur.