Takéto prípady sa vyskytli v Nitrianskom a Bratislavskom kraji. Podľa hovorkyne spoločnosti ZSE Michaely Dobošovej sa však nedá vylúčiť, že podvodníci sa postupne presunú aj do iných regiónov.
"ZSE upozorňuje svojich zákazníkov, aby boli ostražití pred osobami, ktoré budú od nich žiadať platbu v hotovosti. Všetky platby, ktoré súvisia s dodávkou a distribúciou elektriny a plynu, sa realizujú vo forme faktúr. Zástupcovia spoločnosti ZSE nikdy nevyžadujú úhradu faktúry alebo iné platby v hotovosti," uviedla Dobošová. Ako dodala, výmena elektromerov je bezplatná a zákazníci sú vopred písomne kontaktovaní.
Zástupca ZSE musí byť podľa jej slov viditeľne označený preukazom.
"V prípade, že majú zákazníci pochybnosti o dôveryhodnosti zástupcu spoločnosti ZSE, môžu si jeho meno overiť na Zákazníckej linke (ZSE Energia 0850 111 555, Západoslovenská distribučná 0850 333 999)," doplnila hovorkyňa.