Ministerstvo sa však zameralo najmä na severný ťah, pretože tam sa dajú čerpať peniaze z eurofondov. Starostovia a primátori zareagovali aj na protesty obyvateľov v Mýtnej a Bátke a stretli sa v Košiciach so štátnym tajomníkom ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Viktorom Stromčekom. „Chápeme protesty ľudí a myslíme prepojenie medzi Bratislavou a Košicami vážne. Už na budúci rok bude sprístupnená diaľnica od Ružomberka až po Prešov. Vzhľadom na intenzitu dopravy sa Európska únia vyjadrila, že z eurofondov sa úseky na juhu Slovenska nedajú stavať,“ informoval V. Stromček.
Do tendra sa prihlásil aj Váhostav
O výstavbu ďalších dvoch diaľničných úsekov chce súťažiť aj Váhostav. Firma sa len pred dvoma týždňami dozvedela, že jej súd odobril reštrukturalizačný plán, dovtedy sa nemohla zapájať do verejných zákaziek. Okrem skôr známej súťaže na úsek diaľnice D3 na severe Slovenska chce predložiť ponuky aj do dvoch tendrov NDS na časti diaľnice D1 na východnom Slovensku. Jednou je tender na obchvat Prešova s odhadovanou cenou 369,5 mil. € bez DPH, druhou úsek Budimír - Bidovce pri Košiciach, kde NDS odhaduje cenu vo výške 209,4 mil. € bez DPH.