Spoločne s lektorkou jazykovej Volis Academy sme v utajení konverzovali s čašníkmi. Výsledky prieskumu sú prekvapivé. V zariadeniach navštevovaných turistami sa hostia dohovoria vo svetovom jazyku takmer bez problémov. Po anglicky dokonca rozprával aj policajt, ktorého sme sa pýtali na cestu, či šofér Prešporáčika.
Lektorka Tatiana Žáková, Volis Academy
Znalosť angličtiny v testovaných podnikoch hodnotím prekvapivo pozitívne. Samozrejme, závisí aj individuálne od schopností čašníkov. Každopádne sa domnievam, že turisti si v centre mesta nemajú problém objednať čokoľvek.
O čom sme sa rozprávali?
1. Objednanie nápojov
2. Špeciality podniku
3. Rezervácie miest
4. Cesta na Hlavnú stanicu a na Hrad
Šofér autíčka Prešporáčika - 70 %
Mestský policajt - 95 %
Primi - Michalská ulica - 85 %
„Napriek tomu, že v komunikácii v angličtine robila čašníčka menšie chybičky, bola schopná plynule rozprávať a bez ťažkostí urobiť objednávku v anglickom jazyku,“ povedala lektorka.
Iné jazyky: nemčina, ruština
Zylinder Café & Restaurant - Hviezdoslavovo námestie - 100 %
„Personál mal veľmi dobrú znalosť anglického jazyka, dokázal pohotovo reagovať na otázky a bez problémov opísať napríklad aj špeciality jedálneho lístka v anglickom jazyku,“ ohodnotila lektorka Žáková.
Iné jazyky: nemčina, ruština
Slovak pub - Obchodná ulica - 90 %
Iné jazyky: nemčina