Najlepšie fotografické portréty spravené smartfónom si podľa nej z hviezd robí Kim Kardashian (34). Na selfie fotkách si vybudovala celé impérium, čo jej dopomohlo k statusu celebrita. Popelier tvrdí, že sa od nej je čo učiť.
Pre svoju analýzu využil desaťtisíc selfie fotiek ľudí z celého sveta. Fenomén selfie je tak pevne zakotvený v západnej kultúre, že má dokonca svoje podkategórie. Poznáme belfie, teda fotenie zadku, skupiny, emocionálne sólo alebo odhalenie dekoltu na posteli. Belfie je vraj určená len tým ženám, ktoré majú pekné pozadie. ,,Belfie si nikdy nerobte, pokiaľ nemáte zadok ako Kim Kardashian,“ tvrdí Popelier.
Fotograf nedávno vydal DoItYourselfie Guide, v ktorej radí všetkým, čo chcú mať pekné selfie fotky. Sám nafotil sériu obrázkov,v ktorých imituje slávne selfie snímky celebrít. Pri fotení má na sebe vždy čierne boxerky a biele tričko. Kniha však vyjde draho. Popelier chce za kus 104 eur. Autor tvrdí, že informácie v knihe sa opierajú o analýzu desiatok tisíc fotografií a sú teda cenným sprievodcom, ktorý má šesťdesiat kľúčových pravidiel. Medzi radami je napríklad práve varovanie pred belfie.
Ďalšia rada je, aby človek vždy využil možnosť vyfotiť sa s celebritou a fotil tiež každú emóciu, ktorú skutočne prežíva. Takýto obrázok vraj silno pôsobí na druhých. Každý by mal poznať svoj uhol, v ktorom vyzerá čo najlepšie a vždy ho dodržovať. Jedna strana vraj býva viac súmernejšia ako druhá. Ľudia by sa mali fotiť v prírode, kde je na to dobré svetlo a nikdy sa nemožno fotiť zospodu.
,,Fascinuje ma, že si ľudia robia autoportréty a potom sa ukazujú na internete, aby ich videl zbytok sveta. Začal som slávne autoportréty celebrít zbierať v roku 2009, v čase, keď sa o nich začalo hovoriť ako o selfie fotkách. Kim Kardashian je zaujímavá celebrita, pokiaľ ide o selfie fotky. Ona s nimi zaobchádza ako s PR materiálom a vytvorila si na tom celé impérium. Je známa a používa tento fakt ku generovaniu pozornosti, ktorý jej dáva určitý kredit. Ľudia ju za to nenávidia, ale v rovnakú chvíľu o nej všetci hovoria, čo je pre mňa ako vizuálneho vedca veľmi zaujímavé. Nie samotná Kim Kardashian, ale viac spoločnosť, ako sa snaží seba zobrazovať a ako na nás tieto obrázky pôsobia,“ tvrdí Popelier v rozhovore pre britský denník The Mail.