Celých 80 rokov bola dvornou automobilkou Vatikánu pre papamobily značka Mercedes, František sa teraz vozí v špeciálne upravenom SUV Hyundai Santa Fe. K svojim ovečkám sa priblížil aj doslova, jeho nový tátoš je otvorený a nižší ako predošlé. Františkov nový tátoš je úplne otvorený a nechráni ho ani nepriestrelné sklo.
„Spomínam si na Brazíliu, pripravili pre mňa uzavretý papamobil. Ale zo sardinkovej konzervy, síce sklenenej, som im nemohol povedať, že ich milujem,“ vyhlásil František pred časom na margo papamobilov. Okrem upravenej zadnej časti vozidla a povinného bieleho laku ide o štandardné Santa Fe. Evidenčné číslo má SCV 1, čo je značka pre Vatikán. Predtým sa František najčastejšie vozil na Mercedese G.
Mercedes-Benz G 500
Výkon: 218 kW/296 koní
Priemerná spotreba: 15,8 l/100 km
Odhadovaná cena po úprave: 300 000 eur
Hyundai Santa Fe 2,2 CRDi
Výkon: 145 kW/197 koní
Priemerná spotreba: 6,8 l/100 km
Odhadovaná cena po úprave: 100 000 eur
Ľuboš Kamenistý, šéfredaktor Auto Bild:
„Pápež František je skromný muž. Dokázal to tým, že krátko po nástupe skontroloval vatikánske garáže a podriadeným nariadil, aby sa orientovali na menej okázalé autá. Výberom nového vozidla toto nariadenie podporuje. Výrazný rozdiel je aj v spotrebe. Mohutný benzínový Mercedes triedy G má osemvalcový benzínový motor, ktorý je síce za jazdy komfortný, ale potrebuje viac paliva ako štvorvalcový turbodieselový agregát. Hyundai nie je najlacnejším pápežovým autom. Vozil sa aj na 30-ročnom Renaulte za 2-tisíc eur.