Ľudia očakávajú, že život v budúcnosti bude ešte rýchlejší a náročnejší. Preto za najdôležitejšie schopnosti človeka označujú rýchle prispôsobovanie sa zmenám a využívanie technológií (zhodne 49 %). Treťou najčastejšie označovanou možnosťou bola schopnosť presadiť sa medzi ostatnými (40 %).
O tom, že bude potrebné neustále sa prispôsobovať, sú najviac presvedčení starší respondenti vo veku 55 - 65 rokov (62 %). Zároveň platí, že so zvyšujúcim sa vzdelaním stúpa aj podiel ľudí, ktorí tomu pripisujú dôležitosť. Vo výraznejšej miere sa k tomu prikláňajú aj podnikatelia (67 %) či dôchodcovia (65 %), oproti napríklad nezamestnaným či študentom (zhodne 45 %).
Z ďalších požiadaviek, ktoré budú na ľudí kladené, tretina respondentov označila schopnosť vedieť sa za každých okolností vynájsť (34 %), mať blízkych ľudí, na ktorých sa dá spoľahnúť (32 %) a mať dobrú prácu (32 %). Vynaliezavosť relatívne najzriedkavejšie označovali starší ľudia vo veku 45 - 65 rokov. Naopak, najčastejšie ju volili študenti, z ktorých ju označila takmer polovica (49 %).
Zuzana Zimenová z tímu kampane to vysvetľuje tým, že mladšia a staršia generácia si pod flexibilitou očividne predstavujú niečo iné. „Starší ľudia viac hovoria o prispôsobovaní sa, teda o potrebe meniť seba pod vplyvom meniacich sa okolností a podmienok. Mladšia generácia je sebavedomejšia a prikláňa sa k vynaliezavosti, teda skôr k prispôsobovaniu okolia svojim potrebám a požiadavkám,“ uviedla.
Agentúra TNS Slovakia uskutočnila reprezentatívny prieskum verejnej mienky v dňoch 22. 4. – 5. 5. 2015, uskutočnil sa online metódou. Účastníci prieskumu reprezentujú populáciu Slovenska z hľadiska pohlavia, veku, vzdelania, veľkostných kategórií sídiel a krajského členenia.