Vybrali ich spotrebitelia v rámci 4. ročníka marketingového programu zameraného na oceňovanie inovácií v oblasti rýchloobrátkového tovaru. Výrobky hodnotilo 2000 slovenských spotrebiteľov, vysvetlila Tatiana Džubáková, projektová manažérka organizátora programu, spoločnosti Atoz Marketing. O ocenenie sa v aktuálnom ročníku usilovali výrobcovia a distribútori s 57 produktmi v 19 kategóriách.
Podmienkou je, aby boli na slovenskom trhu uvedené od septembra 2013 do konca roku 2014. Ocenenia boli udelené na základe prieskumu, ktorý uskutočnila agentúra Median. V prieskume zisťovala aj nákupné správanie spotrebiteľov. Z výsledkov vyplynulo, že najčastejšími dôvodmi nákupu výrobku sú jeho chuť a funkcia, kvalita a cena.
„Výskum potvrdil predpoklad, že ženy majú viac osobných skúseností s cukrovinkami a muži sa viac orientujú medzi alkoholickými a energetickými nápojmi,“ priblížila Džubáková.
Prieskum tiež ukázal, že medzi tri najobľúbenejšie maloobchodné reťazce, kde spotrebitelia nakupujú, patrí Lidl, Kaufland a Tesco. Ako vysvetlila Džubáková, nie vždy sa najobľúbenejší a najnavštevovanejší obchod zhoduje.
„Najväčší rozdiel v prospech obľúbenosti bol zaznamenaný v Lidli, naopak je to v prípade Tesca a Coopu,“ ozrejmila. Prieskum ukázal, že tri štvrtiny z tých, ktorí chodia do Lidla najčastejšie, tam zároveň chodia aj najradšej, pri Tescu tomu tak je v 58 percentách a v prípade reťazca Coop Jednota ide o 44 percent spotrebiteľov.
V kategórii „Beermixy“ spotrebitelia vybrali nealkoholický radler Birell Pomelo & Grep od výrobcu Pivovary Topvar, v kategórii Cestoviny celozrnné cestoviny Cessi od producenta MPC Cessi, medzi čokoládovými cukrovinkami uspela tabuľková čokoláda Merci (Storck Slovensko), v kategórii Dámska hygiena dámske vložky Ria Slip Premium (Hartman), v kategórii Destiláty Nicolaus Extra Vodka 200 ml. (St. Nicolaus trade).
V kategórii Energetické nápoje uspel nápoj Hell Energy Drink Aple (Hell Energy SK), v kategórii Korenie Mlynček Himalájska soľ (Johan Kotányi), v kategórii Likéry Demänovka Brusnica (St. Nicolaus trade), v kategórii Limonády Kofola Vanilka (Kofola), v kategórii Müsli výrobok Mysli na zdravie Horká čokoláda (Emco Slovensko), v kategórii Papierový program Sanft&Sicher Classic Extra 3-vrstvový toaletný papier s rezervou na cestovanie (dm drogerie markt).
V kategórii Pleťová kozmetika zvíťazila Balea Enzym Peeling peelingová maska (dm drogerie markt), v kategórii Potreby pre zvieratá PETinka, absorpčná podložka pre zvieratká (Bukóza Invest), v katégorii Pracie prostriedky Denkmit sensitive avivážny prostriedok (dm drogerie markt), v kategórii Rybie špeciality Tuniak steak v slnečnicovom oleji Franz Josef Kaiser (Goral), v kategórii Slané pochutiny Lasy's Max (Pepsi Cola SR), v kategórii Starostlivosť o ruky Balzam na ruky Amia (Hellada), v kategórii Sušienky Milka Choco Grains a Milka Choco Cow (Mondelez Slovakia) a v kategórii Víno Ostrožovič Lipovina (Jaroslav Ostrožovič).