Obchvat, ktorý má tvoriť časť diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7 od Dunajskej Stredy až po Bratislavu, má vyriešiť kritickú dopravnú situáciu. Na niektorých úsekoch ľudia trčia v zápchach až 90 minút!
Spoločnosti, ktoré sa o projekt uchádzajú, plánujú vyhľadávať miestnych dodávateľov, s ktorými budú môcť pri výstavbe spolupracovať. V letných mesiacoch prebehne ponukové konanie, v ktorom predstavia návrhy na technické zlepšenia a modifikácie vo financovaní. „Po týchto rozhovoroch sa sformuje zadanie pre konečnú ponuku a uchádzači budú vyzvaní, aby predložili finálnu ponuku. Očakávame, že víťazný uchádzač bude vybraný v poslednom štvrťroku a ku koncu roka dôjde k podpisu koncesnej zmluvy,“ povedal poradca ministerstva dopravy Michal Staroň. S výstavbou obchvatu by sa malo začať v roku 2016 a dokončiť by ho mali v roku 2019. Štúdia realizovateľnosti projektu predpokladá, že po dokončení by sa mali ročné splátky štátu za cestu pohybovať v rozmedzí od 135 mil. € až po 151 mil. €. Ich konečnú podobu však určí až výsledok súťaže.
Na ktorých projektoch sa podieľali záujemcovia o výstavbu D4 a R7
Strabag
- R1, Žarnovica - Šášovské Podhradie
- D2, križovatka Stupava - juh
- oprava diaľnice D2, Bratislava - hranica ČR-SR
- D1, Mengusovce - Jánovce
Hochtief
- rekonštrukcia a modernizácia letohrádku Dardanely
- D3, Žilina (Strážov) – Žilina (Brodno)
- D1, modernizácia odpočívadla Červeník
- prestavba mosta na ceste III/5018 cez potok Kamenec
Cintra
- diaľnice v Kanade, Španielsku, USA, Portugalsku, Írsku, Veľkej Británii, Grécku a Austrálii
Vinci
- diaľnice a mosty vo Veľkej Británii, Francúzsku
- štadión Dynamo Moskva
- výstavba a rekonštrukcia diaľnic v ČR
- D3 na severnom Slovensku