Majú kapacitu 90 cestujúcich a dokážu okrem iného identifikovať, koľko pasažierov nastupuje a vystupuje, odosielať informácie o vyťaženosti vozidla na zastávku čakajúcej cestujúcej verejnosti, ale realizovať aj ďalšie úkony.Autobusy sú vybavené kamerovým systémom, vodič v nich vidí aj na stredné a zadné dvere vozidlá. Využívajú dokonca močovinu, ktorou sa chemicky neutralizujú výfukové splodiny a ich objem sa zníži až o 80 percent. Spotreba je asi štyri litre močoviny na 100 kilometrov.
Prvé štyri exempláre sa objavia v uliciach Liberca už v tomto týždni, ďalšie dodá Tezas servis tamojšiemu dopravnému podniku v priebehu jesene.
Vodič, ktorý si pri rozdávaní cestovných lístkov nebude môcť "uliať" cestovné, pretože by ho podobne ako počet cestujúcich odhalila moderná technológia vozidla, bude mať nad hlavou vysielačku spojenú s dispečingom, chýbať nebudú ani elektricky ovládané strešné okná a výkonná klimatizácia. Odhlučnený motor je vybavený samohasiacim systémom, ktorý rozozná požiar.
Pre nemálo šoférov, ktorí si pamätajú ešte niekdajšie karosy, tak práca v novom vozidle nebude znamenať hocijakú zmenu.
Napriek nadšeniu webového portálu idnes.cz, je nutné poznamenať, že dopravný podnik hlavného mesta Slovenska má vo svojom vozovom parku autobusy Iveco Urbanway už od roku 2014 a celkovo ich po Bratislave premáva už 40 kusov.