Starostovia a občania aj z okolitých obcí si poriadne vydýchli. Stará kompa sa totiž často kazila. V zlom počasí alebo počas zimy nebola schopná plavby. Ľudia vtedy museli cestovať cez Gabčíkovo, čo im cestu, ktorá bežne trvá kompou necelých 5 minút, predĺžilo až na 40 minút! Prevádzku kompy financuje Vodohospodárska výstavba. Slúži ako kompenzácia pre obce, ktoré boli pre výstavbu Vodného diela Gabčíkovo odrezané od cesty. „Nová kompa je výkonnejšia, odvezie viacej ľudí a áut. Zvládne aj horšie počasie, nárazový vietor a väčšie vlny, takže jej prevádzka bude plynulejšia,“ vysvetlil generálny riaditeľ Vodohospodárskej výstavby Ladislav Lazár, ktorý nový trajekt pokrstil šampanským.
Ako dodal, nová kompa má na rozdiel od starej tryskový pohon, čo jej umožní premávať, aj ked sú na vode rôzne prekážky, ako napríklad drevo. K väčšiemu komfortu obyvateľstva prispeje aj to, že denne bude pre ľudí bezplatne premávať o 2,5 hodiny dlhšie, a to každú polhodinu od 5. do 23.30 hod.
Nové plavidlo Ostrava
Dlžka: 46,20 m
Šírka: 12,26 m
Kapacita: 18 vozidiel
Výkon motora: 662 kW
Predošlá kompa BD Vojka
Dlžka: 44,08 m
Šírka: 9,98 m
Kapacita: 12 vozidiel
Výkon motora: 460 kW