Sezónnym trendom pri nákupe elektroniky na Slovensku sú predovšetkým čítačky, ktoré sú prenosné, ľahké a vhodné na cesty. Mladí ľudia však túžia aj po fotoaparátoch, tabletoch, nových mobilných telefónoch či GoPro kamerách. Vyplynulo to z prieskumu spoločnosti Okay Slovakia medzi tínedžermi a čerstvými maturantmi. Vo výbere dievčat prevažovali telefóny a tablety, slúchadlá a mikrofóny. Chlapci si z produktov zvolili fotoaparáty, herné konzoly, televízory a GoPro kamery.
"Mladí ľudia sa dobre orientujú v parametroch produktov a keďže sme im nedali žiadnu podmienku cenovej hladiny, vybrali si podľa vlastných preferencií," priblížil vedúci obchodného oddelenia spoločnosti Martin Gergély. Za najprekvapivejší označil výber zosilňovača 20-ročnej respondentky. "Keď prídu do predajne rodičia s deťmi vo veku okolo 10 až 12 rokov, väčšinou majú záujem o tablet alebo telefón. Čerstvo dospelí maturanti, najmä chlapci, sa zaujímajú o televízory alebo herné konzoly," potvrdil správanie sa zákazníkov v kamenných obchodoch Gergély. Ako dodal, mladí zákazníci prichádzajú do predajní dostatočne vybavení informáciami o produktoch a aktívnu pomoc predajcov nevyhľadávajú.
Zákazníci v tomto veku sa podľa neho orientujú na pomer ceny a výkonu elektroniky. Atraktívne sú pre nich slušné parametre za čo najnižšiu cenu, najčastejšie otázky súvisia s internetovým využívaním telefónu. "Zákazníci sa často zaujímajú o to, aký rýchly internet im mobilný telefón môže poskytnúť. V súčasnosti prudko rastie záujem o telefóny so 4G pripojením, ktoré podporujú aktuálne najrýchlejší internet," zhodnotil Gergély.