Okrem toho, že jazdci majú špeciály na rovinaté a horské etapy, časovky či na etapy s mačacími hlavami, začínajú ich zdobiť moderné technológie. Vlani sa skúšali kamery, teraz pribudol GPS.
Už na minulom ročníku Tour sa osvedčili GoPro kamery, ktoré absolvovali skúšobnú prevádzku. Ponúkli množstvo atraktívnych záberov zvnútra „balíka“, ale aj z dojazdov. Tento rok by ich malo mať pod riadidlami, resp. pod sedadlom umiestnených 12 jazdcov, medzi inými napríklad Mark Renshaw. Ten je v tíme Ettix-Quick Step posledným cyklistom, ktorý rozbieha špurt Marka Cavendisha, čo sľubuje zaujímavé obrázky z finišov etáp.
Pod sedadlom každého pretekára sa tento rok objavila premiérovo ďalšia zaujímavá vec: prístroj GPS, ktorý zaznamenáva a sprostredkuje aktuálne informácie o polohe jazdca, ale aj o jeho momentálnej, priemernej či maximálnej rýchlosti. Veľmi však pomáha aj pri televíznom prenose, pretože uľahčuje identifikáciu cyklistov. Žiaľ, len do toho okamihu, ktorý sa na Tour stáva pomerne často: pokým si pretekár nemusí vymeniť bicykel po páde, resp. technickej poruche. Vtedy musí tím zmenu ohlásiť, náhradné bicykle totiž GPS nemajú, keďže je individuálny pre každého pretekára.
V takýchto prípadoch registrujú cyklistov na prémiách a v cieli pomocou klasických čipov, ktoré sú pripevnené na každom bicykli.
Čo všetko už zdobí bicykle na Tour de France?
GPS
20 - 30 g
- údaje o polohe pretekára a aktuálnej, priemernej a maximálnej rýchlosti
GoPro
90 – 150 g
- ponúkne zábery z pelotónu a príležitostne z dojazdov etáp
Čip
5 g
- registruje každý bicykel pri prejazde prémiami a cieľom
Ťahák
- cyklisti si na ňom označujú kritické miesta etapy ako úseky pavé či prémie
Počítač
60 g
- poskytuje jazdcom kompletné údaje o ich polohe a jazde