„Boli to záchranári od nás z Popradu, zachraňovali nielen našich obyvateľov, ale aj návštevníkov regiónu. Dvoch z nich som poznal osobne, dokonca leteckí záchranári pomáhali aj pri záchrane môjho otca,“ uviedol Švagerko.
Dodal, že po dohode so šéfom Air-Transport Europe (ATE) je samospráva pripravená podať pomocnú ruku. Mesto už na znak úcty obetí vyvesilo čiernu zástavu. „Je to rana aj pre mesto Poprad, chceme podať pomocnú ruku, aby sme sa s týmito ľuďmi mohli dôstojne rozlúčiť,“ uzavrel Švagerko.
Členovia Tatranskej horskej služby - dobrovoľného zboru vo Vysokých Tatrách taktiež s hlbokým dojatím prijali správu o tragickej havárii záchranárskeho vrtuľníka v Slovenskom raji. „Vyhasli pri nej štyri ľudské životy našich kamarátov a kolegov. Skláňame sa nad pamiatkou obetí tejto tragédie a vyjadrujeme našu úprimnú sústrasť rodinám a ostatným pozostalým. Tragédia nám vzala priateľov a kolegov, s ktorými sme sa stretávali počas výcvikov, záchranných akcií, ale i v bežnom živote,“ konštatoval predseda Tatranskej horskej služby – dobrovoľného zboru Jaroslav Švorc.
Popradská posádka Vrtuľníkovej záchrannej a zdravotnej služby ATE sa do rokliny v Slovenskom raji zrútila v piatok večer. Na palube bol okrem Ľubomíra Majerčáka, Martina Svitanu a lekára Mareka Rigdu aj 37-ročný náčelník Horskej záchrannej služby v Slovenskom raji Dušan Leskovjanský.
„Pilot vrtuľníka Ľubomír Majerčák mal 44 rokov, za svoju kariéru nalietal vyše 1800 letových hodín. Išlo o skúseného pilota, ktorý lietal 24 rokov, pre našu spoločnosť od roku 2009,“ informovala hovorkyňa ATE Zuzana Turočeková. Martin Svitana, 34-ročný letecký záchranár, pracoval v ATE 17 rokov. Najprv ako letecký mechanik.
„Lekár leteckých záchranárov Marek Rigda lietal v záchranárskom vrtuľníku 13 rokov,“ doplnila Turočeková s tým, že počas svojej dlhoročnej praxe pomohli stovkám zranených, ktorí boli v núdzi, a zachránili niekoľko desiatok životov. „Počas záchrannej akcie, žiaľ, vyhasli tie ich. Za ich obetavú prácu a plné nasadenie im patrí veľké uznanie a česť ich pamiatke,“ dodala hovorkyňa.
Vo veľkej snahe pomôcť v náročných terénnych podmienkach počas fázy vyhľadávania zraneného v teréne v oblasti rokliny Prielomu Hornádu došlo pravdepodobne ku kontaktu vrtuľníka s vodičmi elektrického vedenia a následného pádu z výšky približne 100 až 120 metrov. Trosky vrtuľníka z miesta nehody odviezli ešte v sobotu (18.7.), presné príčiny nešťastia sú v štádiu vyšetrovania.