Ako prvá sa začne stavať časť z Pankráca do stanice Depo Písnice. Stavba prvej časti metra D by mala byť hotová do roku 2022, Praha by potom na stavbu mohla čerpať dotácie z európskych fondov. Náklady sa odhadujú rádovo niekoľko desiatok miliárd českých korún. Dopravný podnik (DPP) teraz rieši výkup pozemkov. Pôvodne pritom malo byť postavené metro jazdiace sa strojvodcom, náklady sa odhadovali na necelých 30 miliárd.
Metro D spojí centrum s južnou časťou mesta. V ďalšej fáze by sa z Pankráca malo stavať ďalej do centra. Náklady na stavbu z Námestia Mieru, kam bude predĺžené z Pankráca, do Písnice vrátane výkupu pozemkov prekročí 50 miliárd korún. Stavať sa podľa projektantov začne za tri roky a práce potrvajú päť až šesť rokov.
Na novú linku metra D chce vedenie mesta žiadať vládu o finančnú podporu. Chystá sa využiť aj prostriedky z EÚ. Pre cestujúcich sa nedávno otvorili nové stanice metra A do Motola za zhruba 20 miliárd korún.